تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در تامین نیازهای صنایع بزرگ خوزستان مرغ همسایه غاز است
  رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان با بیان اینکه بیشترین آسیبی که به صنایع کوچک در خوزستان وارد می‌شود از سیستم دولتی است، گفت: صنایع سنگین استان تصور می‌کنند که مرغ همسایه غاز است و برای تامین نیازها به خارج از استان مراجعه می‌کنند.

علی کرانی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران که امروز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها در خوزستان، صنایع سنگین دولتی هستند. در کنار این صنایع ۷۰ شهرک صنعتی احداث شده است تا بتوان توانمندی واحدهای کوچک را به رخ صنایع بزرگ کشید و نیاز این صنایع را تامین کرد اما آنطور که باید موفق عمل نشده است.

وی افزود: پتانسیل بسیار خوبی در بحث صنایع کوچک در خوزستان وجود دارد که از آن به خوبی استفاده نمی‌شود زیرا صنایع سنگین استان تصور می‌کنند که مرغ همسایه غاز است و برای تامین نیازها به خارج از استان مراجعه می‌کنند.

به گزارش ایسنا،رییس انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان تصریح کرد: اگر قرار باشد صنایع بزرگ در خوزستان، صنایع کوچک را در استان نبینند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده نکنند، روز به روز این صنایع تضعیف می‌شوند و همچنین شاهد ریزش اشتغال در خوزستان خواهیم بود.

کرانی عنوان کرد: انتظار داریم تا این مسایل از مرکز نیز پیگیری شود تا توجه جدی‌تری به صنایع کوچک در خوزستان شود زیرا این صنایع توانمندی‌هایی دارند که باید از آن‌ها بهره گرفت و زمینه را برای ایجاد اشتغال بیشتر در خوزستان فراهم کرد.

وی ادامه داد: باید به وزیر نفت نیز گفته شود تا مطالبات صنایع کوچک خوزستان را ببیند. در این زمینه صنایع سنگین در خوزستان آسیب‌های بسیاری را به صنایع کوچک وارد کرده‌اند و مطالبات واحدهای کوچک را پرداخت نمی‌کنند. دیون این صنایع بسیار زیاد شده و شرایط فعالیت واحدهای کوچک نیز بر این اساس بسیار دشوار شده است.

کرانی خاطرنشان کرد: بیشترین آسیبی که به صنایع کوچک در خوزستان وارد می‌شود از سیستم دولتی است. در این زمینه از یکسو مطالبات به صنایع کوچک پرداخت نمی‌شود و از سوی دیگر از این صنایع، مالیات و ارزش افزوده و... دریافت می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار