تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۹۷۲۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد نامزدهای انصرافی انتخابات مجلس در خوزستان به ۳۳ نفر رسید
  رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۲۲ نفر دیگر از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه این استان، انصراف داده‌اند که به این ترتیب تعداد نامزدهای انصرافی به ۳۳ نفر رسیده است.

علی‌حسین حسین‌زاده اظهار داشت: از تاریخ ۲۶ بهمن تا کنون ۲۲ نفر از نامزدهای انتخابات این دوره مجلس در خوزستان انصراف داده‌اند.

وی افزود: چهار نفر از نامزدها در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ یک نفر در حوزه انتخابیه اندیمشک؛ چهار نفر در حوزه انتخابیه دزفول؛ ۲ نفر در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر؛ چهار نفر در حوزه انتخابیه شوشتر و گتوند؛ سه نفر در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل؛ سه نفر در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک و یک نفر در حوزه انتخابیه شوش انصراف خود را از نامزدی در مجلس اعلام کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان اضافه کرد: تعداد افرادی که حوزه انتخابیه خود را در استان تغییر داده اند، پنج نفر بوده و تغییری نداشته است.

حسین‌زاده همچنین شایعه تایید صلاحیت تعداد دیگری از داوطلبان  را رد کرد و گفت: تاکنون نام هیچ داوطلب جدیدی به نامزدهای تایید صلاحیت شده اضافه نشده است.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. تا تاریخ ۲۵ بهمن ۱۱ نفر از نامزدی انصراف داده و پنج نفر تغییر حوزه انتخابیه دادند (چهار نفر تغییر حوزه به خوزستان و یک نفر انتقال از اهواز به کرج).

در حال حاضر تعداد نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان به ۳۶۲ نفر رسیده است. که شامل ۱۰۷ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۳ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۳۷ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۲۸ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۱ نفر در رامهرمز و رامشیر؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۰ نفر در حوزه شوش؛ ۱۱ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۶ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل رسیده است.

امروز شایعاتی مبنی بر تایید صلاحیت یکی دیگر از داوطلبان حوزه انتخابیه اهواز و یک نفر از حوزه انتخابیه ایذه منتشر شده بود.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار