تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معرفی دستگاه‌های کم‌کار در ستادتنظیم‌بازار خوزستان به دادستانی
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: دستگاه‌هایی که در ستاد تنظیم بازار خوزستان به وظیفه خود عمل نکنند به دادستانی و دادگستری معرفی خواهند شد.

 نوراله حسن زاده روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: نبود همکاری و عمل نکردن دستگاه‌ها و سازمان‌ها با  این ستاد، باعث ایجاد تنش در بازار و ضایع شدن حق و حقوق مردم می‌شوند به همین دلیل با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

نیاز به دریافت مجوز برای واردات کولر به خوزستان

حسن زاده ادامه داد: برای کاهش قیمت کولر در بازار نیاز به واردات کولر در بازار است اما باید به گونه‌ای این سازوکار را فراهم کرد تا بستری برای قاچاق این کالا در بازار فراهم نشود.

وی گفت: برای واردات کولر به خوزستان نیاز به مصوبه ستاد تنظیم بازار و ستاد مبارزه با قاچاق کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: اگر در مبارزه با قاچاق کولر راهکاری ارایه نشود در آینده در این بخش دچار مشکلاتی خواهیم شد.

حسن زاده در ادامه این نشست با اشاره به راه اندازی سه بازارچه جدید میوه و تره بار توسط شهرداری اهواز تا پایان امسال ادامه داد: راه اندازی این بازارچه‌ها می تواند در توزیع میوه ایام عید بسیار کمک کند.

وی گفت: در تمامی کشور شهرداری‌ها با راه اندازی بازارچه‌های میوه و تره بار متعدد باعث کاهش تنش در بازار میشوند اما متاسفانه خوزستان از جمله استان‌هایی است که بازارچه میوه و تره بار ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین با اشاره به ورود یک کشتی حامل گندم تا چند روز آینده به خوزستان افزود: برخی از استان‌ها نیاز فوری به گندم دارند به همین منظور باید نمونهبرداری از این گندم‌های وارداتی توسط استاندارد و معاونت غذا و دارو به سرعت و در زمان کمک انجام شود تا بارگیری گندم به استان‌های دیگر با سرعت بیشتری انجام شود.

حسن زاده افزود:بر اساس اعلام معاونت غذا و دارو و استاندارد در زمان تخلیه بار امکان نمونه برداری و آزمایش سلامت محموله وجود دارد و این موضوع می تواند سرعت کار را بیشتر کند.

شهرداری موظف به ایجاد سامانه پایش قیمت میوه و تره بار است

رییس گروه اقتصادی اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: پارسال مصوب شده بود که شهرداری سامانه‌ای را برای پایش قیمت میوه و تره بار ایجاد کند اما متاسفانه شهرداری خود را موظف به انجام این کار نمی کند.

محمد امین مکوندی ادامه داد: نصب بیلبورد تعیین قیمت میوه و تره بار در میادین تنها برای آگاهی خریداران است اما این سامانه اینترنتی می تواند در هر زمان میزان قیمت میوه و تره بار در استان را مشخص و با قیمت میوه و تره بار استان‌های دیگر مقایسه کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با دادستانی استان هماهنگی لازم را انجام داده است تا با دستگاه های کم کار و یا سازمان هایی که به وظایف خود نمی کنند برخورد شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار