تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۲۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتارغیرمجاز دام هشدار داد
 مدیرکل شبکه دامپزشکی خوزستان نسبت به کشتار غیرمجاز دام هشدار داد و از مردم خواست از مصرف گوشت چنین دام‌هایی که درسلامت آنان تردید جدی وجود دارد خودداری کنند.

دکتر مصطفی کنارکوهی  با اشاره به افزایش کشتار دام به صورت غیرمجاز و خارج از کشتارگاه در ماه‌های اخیر در ورودی کلانشهر اهواز و برخی شهرهای شمال شرق خوزستان بیان کرد: توصیه دامپزشکی به شهروندان این است که به هیچ عنوان از گوشت چنین دام‌هایی مصرف نکنند چون هیچ گونه نظارتی بر روی آنان صورت نمی‌گیرد و سلامت آنان را به شدت تهدید می‌کند.
وی برخورد تاثیرگذار با این معضل بهداشتی را در گرو همکاری و کار جمعی دستگاه‌های اجرایی و قضایی بیان کرد و افزود:دامپزشکی به تنهایی قادر به برخورد با این پدیده غیرقانونی نیست ولی با این حال از همه اهرم های قانونی برای کنترل و کاهش کشتار غیرمجاز دام استفاده کرده و خواهد کرد.
کنارکوهی ادامه داد: تا زمانی که تقاضا برای خرید و مصرف گوشت دامی که خارج از ضوابط بهداشتی کشتار شده وجود داشته باشد این پدیده به صورت اساسی در خوزستان ریشه‌کن نخواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون احکام قضایی برای برخورد باعوامل کشتار دام به صورت غیرمجاز صادر نشده است افزود: هفته‌های اخیر برخوردهای مناسبی با عوامل کشتار غیرمجازدام در مسجدسلیمان صورت گرفت و امیدوار هستیم در سایر مناطق آلوده به این معضل بهداشتی برخوردی به صورت هماهنگ و فراگیر صورت گیرد.
وی سلامت مردم را اولویت نخست دامپزشکی بیان کرد و گفت: هیچکس حق ندارد با هرعنوان و انگیزه‌ای اقدام به کشتارغیرمجاز دام خارج از کشتارگاه کند و گوشت آن را در فضای آلوده به مردم بفروشد.
وی برخورد مستقیم مامور دامپزشکی با عوامل کشتارغیرمجازدام در ورودی های برخی شهرهای خوزستان بدون حمایت پلیس را خطرآفرین بیان کرد و افزود: دامپزشکی هرآنچه در توان داشته در این مسیر هزینه کرده و خواهد کرد.
کنارکوهی خواستار تعامل دستگاه‌های شهرداری ، دستگاه قضایی ، پلیس و نهادهای مردمی و نظارتی برای برخورد با معضل کشتار غیرمجازدام در خوزستان شد و ادامه داد:: تا این همراهی و تعامل بین بخشی نباشد دامپزشکی کار موثر و بازدارنده‌ای پیش نخواهد برد و از سوی عوامل قانون شکن کشتار غیرمجاز دام جسورتر می‌شوند.
قیمت به نسبت پایین گوشت دامی که به صورت غیرمجاز ذبح می‌شود در مقایسه با گوشت عرضه شده در قصابی‌ها ، انگیزه‌ای برای خرید این نوع گوشت توسط برخی شهروندان شده است.
هرکیلوگرم گوشت گوسفند در برخی ورودی‌های کلانشهر اهواز ۶۵۰هزار ریال عرضه می شود در حالی در قصابی‌های مجاز در تا ۹۵۰هزار ریال به فروش می‌رسد.    
چندی پیش رییس شورای تامین کنندگان دام کشور در سفر به اهواز گفته بود قیمت گوشت قرمز(گاو) و گوسفند نباید بیشتر از ۶۰۰و ۷۰۰هزار ریال عرضه شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار