تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۷۳۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند اجرایی پروژه گوره به جاسک طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود
 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: روند اجرایی پروژه گوره به جاسک طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و عزم جدی برای تکمیل آن ایجاد شده است .

 مسعود کرباسیان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان و بهره برداری از آزمایشگاه خوردگی این شرکت برای طرح انتقال نفت از گوه به جاسک اظهار داشت: شرکت ملی ‌نفت ایران برای هماهنگی و تعامل هرچه بیشتر با شرکت های فولاد مبارکه، اکسین خوزستان و لوله سازان همواره در تلاش است چرا که ایجاد فضای همکاری، به روند اجرایی این طرح بزرگ نیز شتاب بیشتری می بخشد.

وی افزود: شرکت نفت به عنوان کارفرما و تامین کننده منابع مالی این طرح وظیفه ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف را بر عهده دارد و در بازدیدهای خود از شرکت های مربوطه برای رفع مشکلات احتمالی تلاش می کند .

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در ابتدای اجرای طرح انتقال نفت از گوه به جاسک به دلیل مشکلاتی در بحث تامین ورق ، با تاخیر در انجام کارها مواجه بودیم اما در حال حاضر روند اجرایی به خوبی در ‌حال پیشرفت است.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت شامگاه دوشنبه به همراه جمعی از مدیران شرکت فولاد و شرکت ملی نفت ایران از خط تولید فولاد اکسین خوزستان بازدید و فاز نهایی آزمایشگاه خوردگی این شرکت را افتتاح کرد.

یکی از برنامه های وزارت نفت به منظور توسعه مکران و استفاده از فرصتهای آن در طرح های وزارت نفت، احداث خط لوله گوره به جاسک برای انتقال نفت خام سبک و سنگین کشور و با هدف تنوع بخشی به راههای صادرات نفت بوده است.

اقدامات طرح ساخت خط لوله گوره- جاسک شامل مطالعات طراحی بنیادی و امکان سنجی آن در اواخرسال ۹۴ و نیز اقدامات عملی طراحی بنیادی آن در ابتدای سال ۹۵ آغاز شده و در سال ۹۶ به پایان رسید.

کارفرمای اصلی طرح شرکت مهندسی و توسعه نفت (از مجموعه شرکت ملی نفت ایران) و مدیریت طرح بر عهده شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران (از مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش) است.

سرمایه لازم برای اجرای کل این طرح ۲ میلیارد دلار برآورد و از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

طرح انتقال نفت از گوره به جاسک یک بسته کامل شامل پروژه های ساخت یک خط لوله و هشت ایستگاه در مسیر آن، ساخت ۲۰ مخزن به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه و ساخت تاسیسات دریایی برای صادرات نفت خام است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار