تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۹۷۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در دزفول مهیا است
  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با بیان اینکه شرایط برگزاری یک انتخابات سالم در دزفول مهیا است، گفت: در حال حاضر مشارکت حداکثری همه اقشار مردم در پای صندوق‌های رأی مدنظر ما است.

  منصور محمدی خباز شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دادسرای شهرستان دزفول، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی در تمامی برهه‌ها به ویژه ایام انتخابات نیازمند آرامش است لذا لازم است یک هماهنگی و همکاری مناسب بین دستگاه قضا و رسانه‌ها به منظور کنترل فضای مجازی و ایجاد آرامش در جامعه برقرار شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها وارد حاشیه نشوند و از ایجاد تنش در فضای مجازی پرهیز کنند، افزود: رسانه‌ها از انتشار اخبار، مطالب و کلیپ‌های تنش‌زا که فضا را ملتهب می‌کند خودداری کنند چرا که اگر فضای جامعه آرام باشد، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در خصوص تخلفات انتخاباتی از سوی کاندیداهای مجلس در دزفول، عنوان کرد: تخلفات انتخاباتی شامل تخلفات گسترده و تخلفات ناچیز هستند؛ بر اساس گزارش‌ها و مشاهدات و همچنین پیرو جلسه امروز شورای تأمین شهرستان، تاکنون تخلفات انتخاباتی برجسته‌ای در دزفول مشاهده نشده است و تخلفات صرفاً در حد نصب بیش‌ازحد عکس‌ها و تصاویر بوده است که این تخلفات در روند تبلیغات و انتخابات خللی ایجاد نمی‌کند.

محمدی خباز با اشاره به پلمب یک تالار در دزفول به دلیل برگزاری همایش انتخاباتی پیش از موعد قانونی، توضیح داد: یکی از داوطلبان انتخابات مجلس در دزفول قبل از آغاز زمان رسمی تبلیغات اقدام به برگزاری یک نشست تبلیغاتی همراه با شام در یکی از تالارهای شهرستان کرد که پس از دریافت گزارش با سرعت عمل اماکن و اداره اطلاعات از ادامه برگزاری این همایش جلوگیری شد و تالار مربوطه نیز به مدت ۲۴ ساعت پلمب و پس از تذکر و تعهد بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: از زمان آغاز فرایند انتخابات کمیته تخلفات انتخاباتی شهرستان به ریاست رئیس دادگستری و دبیری بنده تشکیل شده است که در این راستا با تمام تخلفات انتخاباتی برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون پاره کردن و آتش زدن عکس‌ها و بنرهای برخی کاندیداها، گفت: پاره کردن عکس کاندیداها توسط طرفداران رقیب اقدام شایعی است که در تمام مناطق کشور مشاهده می‌شود که به طور عمده توسط افراد کم سن و سال صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال دو نوجوان ۱۰ تا ۱۲ ساله در این خصوص شناسایی شدند که به خاطر هیجان و سن کم اقدام به این کار کرده‌اند و ضمن اینکه گزارش پاره کردن تصاویر یکی از کاندیداها نیز در کمیته تخلفات انتخاباتی شهرستان در حال بررسی است.

محمدی خباز با تکذیب خبر مجروح شدن عده‌ای در حین برگزاری همایش یکی از کاندیدا در شهرک محمد بن جعفر دزفول نیز عنوان کرد: تاکنون به صورت رسمی در این خصوص گزارشی به دادسرا ارائه نشده و فرد یا افرادی شاکی نشده‌اند اما بر اساس شواهد یکی از اهالی شهرک محمد بن جعفر در حین سخنرانی یکی از کاندیدا که در آنجا حضور داشته معترض شده و بر اساس گزارش شاهدان عینی هیچ‌گونه ضرب و جرحی صورت نگرفته و صرفاً یک چاقو کشی بوده است؛ بنابراین چون حادثه‌ای رخ نداده و این دعوا شخصی و خصوصی محسوب می‌شود و ما نمی‌توانیم ورود کنیم.

وی همچنین در خصوص ورود کاروان‌های انتخاباتی، بیان کرد: مبنای دستگاه قضا گزارش است لذا تاکنون صرفاً یک گزارش در این خصوص به ما رسیده است؛ از نظر قانون، حضور افراد با هر تعدادی برای رأی دادن در شهری غیر از محل سکونت خود هیچ‌گونه منع قانونی ندارد حتی اگر زمان ماندن آن افراد در منطقه مورد نظر صرفاً به اندازه زمان رأی دادن باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با اشاره به احتمال بروز حوادث ناشی از هیجانات و اعتراضات از سوی حامیان کاندیدای پیروز یا سایر کاندیدا در روز پس از رأی گیری، عنوان کرد: خط قرمز ما امنیت شهرستان است و هر فرد در هر جایگاه و مقامی اگر بخواهد کوچک‌ترین اقدامی انجام دهد که به امنیت شهرستان لطمه وارد کند با قاطعیت با آن برخورد خواهیم کرد.

*امنیت انتخابات خط قرمز دستگاه قضائی

محمدی خباز با تأکید بر اینکه امنیت انتخابات از هر چیزی مهم‌تر است، گفت: با هرگونه تجمع غیرقانونی و برخوردهای نامناسب و بداخلاقی‌های انتخاباتی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی همچنین در خصوص شماره‌های ناشناسی که در فضای مجازی دزفول اقدام به توهین و افترا به برخی داوطلبان انتخابات مجلس، حامیان آنها و برخی از مدیران می‌کنند، گفت: خط قرمز ما توهین به مدیران شهرستان، استان و مسئولان لشکری و کشوری، ائمه جمعه و روحانیت است؛ لذا افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به توهین به این افراد در فضای مجازی می‌کنند، در هر مکان و جایگاهی شناسایی خواهند شد و با قاطعیت با آنها برخورد صورت خواهد گرفت ضمن اینکه در حال حاضر نیز چندین پرونده قضائی برای افرادی که در این ایام انتخابات با نشر اکاذیب اقدام به ملتهب کردن فضا نموده‌اند، تشکیل شده است.

محمدی خباز یادآور شد: بر اساس اطلاعات واصله در روزهای آینده برخی گروه‌ها در فضای مجازی به صورت سازمان یافته قصد تخریب برخی اشخاص مذهبی و کشوری شهرستان، استان و مرکز و همچنین ملتهب نمودن جو انتخابات را دارند که تعدادی از این شماره‌ها و اتاق فکرهای آنها نیز شناسایی شده و در روزهای آینده احضار و با آنها با قاطعیت برخورد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول تأکید کرد: به کاندیداها و حامیان آنها هشدار و تذکر می‌دهیم که مواظب رفتارهای خود در فضای مجازی و واقعی چه در ایام تبلیغات و چه در روز رأی گیری و پس از آن باشند.

محمدی خباز با بیان اینکه شرایط برگزاری یک انتخابات سالم در شهرستان دزفول مهیا است، عنوان کرد: ستاد انتخابات شهرستان دزفول به ویژه سرپرست فرمانداری با تمام توان و با دقت و حساسیت در تلاش برای برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون شبهه هستند که جای تقدیر دارد لذا در حال حاضر مشارکت حداکثری همه اقشار مردم در پای صندوق‌های رأی مدنظر ما است که امیدوار هستیم همچون دوره‌های قبلی شاهد حضور حماسی مردم باشیم.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم اندیشیده شده و در روز انتخابات در داخل و بیرون از شعب انتخاباتی در ۴ بخش شهرستان ناظران قضائی به صورت نامحسوس حضور خواهند داشت تا تخلفات حامیان داوطلبان انتخابات شناسایی و با آنها برخورد شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار