تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۹۷۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
حمایت از سازندگان سرفصل تعاملات با بخش خصوصی داخلی است
 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: حمایت موثر و مستمر از سازندگان و صنعتگران سرفصل تعاملات این شرکت با بخش خصوصی داخلی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی روز دوشنبه (28 بهمن ماه) در نشست مشترک معاونان و مدیران این شرکت با رئیس و شماری از مدیران  جهاد دانشگاهی کشور، افزود: هم افزایی میان سازندگان، تولید کنندگان و صنعتگران در بومی سازی و کیفیت گرایی تولیدات ساخت داخل بسیار نقش آفرین بوده است.

وی اظهار کرد: این شرکت در بیش از یک دهه گذشته در نتیجه همکاری و همیاری با شرکت ها، مجمتع های بزرگ صنعتی و مراکز دانش بنیان با ارایه نقشه راه در زمینه انتقال دانش فنی، طراحی و ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در صنعت حفاری گام های بلندی برداشته و طراحی و کسب دانش فنی افزون بر هفت هزار قطعه و تجهیز در سرجمع تولید فراتر از 20 هزار قطعه دستاورد این تعامل دو سویه می باشد.

موسوی با تشریح فرآیند کار در صنعت نفت و نقش و جایگاه حفاری در تولید، بر بومی سازی ساخت دکل های حفاری در کشور تاکید کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت دستگاه های حفاری توسط سازندگان داخلی حمایت و سرمایه گذاری بسیار مطلوبی انجام داده و تاکنون شش دکل حفاری خشکی ساخت داخل گردیده که با حفاری  افزون بر یکصد حلقه چاه، عملکرد مطلوبی در حفر و تکمیل چاه های نفت و گاز داشته اند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به همکاری های این شرکت با جهاد دانشگاهی اشاره و از شمار این همکاری ها، انعقاد قرار داد ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی 71 ، 72 و 73 فتح را یادآوری کرد و  افزود: در این ارتباط دستگاه حفاری 71 چند سال است که به ناوگان شرکت پیوسته و دکل  72 فتح روز سه شنبه 29 بهمن ماه که روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی نام گرفته با حضور وزیر نفت افتتاح و در مدار عملیات قرار می گیرد.

وی به برنامه های این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در اهداف و برنامه های توسعه ای تدوین شده شرکت استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، ارتقأ دانش فنی و ایجاد انگیزش بیشتر در صنعتگران ایرانی مورد تاکید بوده و در واقع صنعت حفاری در کشور در مسیر رشد و تعالی خود به صنعتی بومی مبدل و تلاش نموده با برخورداری از متخصصان و کارشناسان مجرب و داشته های فنی و تخصصی، در تحقق برنامه های صنعت نفت کشور پیشقدم باشد.

در این نشست دکتر حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در معرفی توانمندی های این نهاد و زمینه های همکاری با صنعت نفت و حفاری مطالبی بیان داشت.

وی با اشاره به قرارداد ساخت سه دستگاه حفاری سنگین خشکی با شرکت ملی حفاری گفت: متعاقب ساخت و تحویل دستگاه حفاری 71 فتح که در چرخه عملیات قرار دارد، دستگاه حفاری 72 فتح نیز آماده راه اندازی گردیده و دستگاه حفاری 73 فتح در نیمه دوم سال 99 تحویل این شرکت خواهد شد.

طیبی با قدردانی از حمایت های شرکت ملی حفاری ایران از سازندگان و صنعتگران داخلی، افزود: 45 درصد تجهیزات دکل حفاری 72 فتح داخلی و ساخت آن در قیاس با خرید خارجی بیش از 40 درصد صرفه جویی ارزی داشته است.


:
:
:
آخرین اخبار