تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۹۷۳۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه آهن جنوب برای استقبال از مسافران نوروزی آماده است
مدیر کل راه آهن جنوب گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران قطار‌های نوروزی خبر داد.

عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب به آمادگی کامل این اداره برای میزبانی از مسافران قطار‌های نوروزی اشاره کرد و گفت: راه‏ آهن جنوب با انجام اقدامات لازم از قبیل پاکسازی محیطی، بازسازی و زیباسازی مکان ‏های ایستگاهی، آماده‌سازی مساجد، نمازخانه‌ها و بازسازی سرویس‏‌های بهداشتی و اقدامات نظارتی در زمینه فراهم آوردن سفر ایمن و آرام برای مسافران به استقبال نوروز می‌رود.

ظرفیت قطار‌ها افزایش می‌یابد

او افزود: به منظور رفاه حال مسافران با هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم توانستیم قطار خرمشهر به تهران و اهواز به تهران را از ۶ به ۴ تخته تبدیل کنیم و با افزایش ظرفیت قطار فدک از ۴ به ۶ سالن و حرکت یک روز در میان قطار ۵ ستاره فدک خدمات مطلوب تری را به مسافران ارائه دهیم.

درویش زاده بیان کرد: هم اکنون قطار‌های حومه‌ای در مسیر‌های اهواز - خرمشهر ۲ رام، اهواز - اندیمشک ۴ رام و کارون – سربندر- ماهشهر ۸ رام فعالیت دارند و با توجه به افزایش تقاضای مسافران، ظرفیت قطار اهواز به اندیمشک در ایام پیک از ۳۲۴ نفر به ۶۴۸ نفر در روز و کارون به ماهشهر از ۳۲۴ به ۴۳۲ نفر رسید.

مدیر کل راه آهن جنوب در خصوص افزایش بهای بلیت اظهار داشت: در ایام نوروز افزایش بهای بلیت را در این محور نداریم و قیمت‌ها در سال شناور بوده و شرکت‌های مسافری می‌توانند بهای بلیت را کاهش دهند، ولی نمی‌توانند خارج از مصوبه هیئت مدیره راه آهن اعمال کرده و از سقف قیمت ابلاغ شده بالاتر بروند.

این مقام مسئول با اشاره به جمع آوری قطار‌های فرسوده تصریح کرد: بهترین نوع قطارها، فدک و کرخه بوده و قطار عادی در راه آهن جنوب حذف شده است.

او درخصوص وضعیت خطوط ریلی ادامه داد: هیچگونه خط ریل فرسوده‌ای در راه آهن جنوب وجود ندارد و خط آهن از نوع R۶۰ بوده که یکی از بهترین خطوط پرسرعت در دنیا است.

عبدالکریم درویش زاده گفت: در حال حاضر پروژه دو خطه اهواز به اندیمشک مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند و با پیشرفت ۸۰ درصدی در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: خط ریلی اهواز به بندر امام حد فاصل بین ایستگاه میاندشت – سربندر به طول ۸۱ کیلومتربه بهره‌برداری رسیده و قطار‌ها می‌توانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در این خطوط حرکت داشته باشند.

نوروز ۹۹ با قطار گردشگری درون استانی

این مقام مسئول در خصوص قطار گردشگری درون استانی در ایام نوروز گفت: با توجه به زیبای‌های بی نظیر استان خوزستان در ایام بهار و عید نوروز درحال رایزنی با شرکت راه آهن جنوب هستیم که بتوانیم قطار گردشگری درون استانی و یا درون شهری اهواز را در نوروز ۹۹ داشته باشیم.

درویش زاده در ادامه بیان داشت: خط ریلی اهواز به بندر امام حد فاصل بین ایستگاه میاندشت – سربندر به طول ۸۱ کیلومتربه بهره‌برداری رسیده و قطار‌ها می‌توانند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت در این خطوط حرکت داشته باشند.

او اظهار کرد: اتصال مراکز عمده بار به خطوط ریلی از اهداف راه آهن است و همیشه این مسئله از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار بوده و در این زمینه اداره کل راه آهن جنوب در نظر دارد فولاد شادگان را به بندرامام خمینی (ره) متصل نماید.

این مقام مسئول در خصوص جلوگیری از تخلفات بلیت فروشی اذعان داشت: بلیط قطار‌های مسافربری با تطبیق دادن کد ملی و تاریخ تولد افراد سنجیده شده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرتی اعتبار آن را از بین می‌برد و بلیت افراد با دو روش گیت کنترل بلیت و رئیس قطار مسافری بررسی می‌شود.

مدیر کل راه آهن جنوب افزود: خرید و استرداد بلیت از طریق نمایندگی‌های مجاز فروش و درگاه اینترنتی www.rai.ir صورت می‌گیرد و مسافران می‌توانند از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی و ارتباط بامشتری ۵۱۴۹-۰۲۱ کلیه اطلاعات درخصوص سفر باقطار‌های مسافری، برنامه حرکت قطار‌های کلیه نواحی و بهای بلیت‌ها اطلاع پیدا کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار