تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۷۳۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیابان سلمان فارسی، نخلستانی در هسته مرکزی اهواز
معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، بیش از ۳۰۰ نفر نخل در مناطق مختلف این کلانشهر از جمله؛ خیابان سلمان فارسی خبر داد.

علیرضا عالی پور معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز  گفت: به منظور اجرای برنامه‌های مدیریت کلان شهری و ایجاد تنوع در پوشش گیاهی و فضای سبز اهواز، طرح کاشت نخل در برخی مناطق شهری از جمله؛ خیابان سلمان فارسی در هسته مرکزی این کلانشهر به مرحله اجرا درآمد.

او افزود: با توجه به اینکه موضوعات مختلفی درخصوص گونه گیاهی کنوکارپوس در فضای عمومی مطرح گردید، مدیران موظف به کاشت نخل در مناطق تحت حوزه وظایف خود شدند.

عالی پور تصریح کرد: عملیات کاشت نخل علاوه بر خیابان سلمان فارسی در جاده ساحلی کیانپارس، منطقه گلستان و بلوار مدرس در منطقه ۳ اهواز در حال انجام است که نخل‌هایی با ارتفاع یک و نیم تا ۳ متر کاشته می‌شود که هم اکنون در ۴ منطقه درحال انجام است و تا ۸ منطقه ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول اظهار داشت: عملیات کاشت این نوع درخت در جاده ساحلی ۸۵ درصد موفقیت آمیز بوده و تنها ۱۵ درصد آن به دلیل بستر نامناسب خشک است.

به گفته معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز، بیش از ۱۰۰ گونه درخت نخل در استان خوزستان شناسایی شده است که همگی آن‌ها بجز نوع پالم، مثمر هستند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار