تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۹۷۳۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امضای قرارداد طراحی و ساخت واحد فرآورش پیش‌ساخته نفت در اهواز
 با حضور وزیر نفت و رییس جهاددانشگاهی، قرارداد (B.O.O) واحد فرآورش پیش‌ساخته‌ (Skid Mounted) بین جهاددانشگاهی و شرکت مهندسی و توسعه‌ نفت به امضا رسید.

 این قرارداد امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه)‌ با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران وزارت نفت و جهاددانشگاهی امضا شد.

انجام خدمات طراحی و مهندسی، تامین کالا و تجهیزات، ساخت و نصب، راه‌اندازی، بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری و برچیدن واحد پیش‌ساخته (Skid Mounted) فرآورش نفت به‌ میزان متوسط ۵۰ هزار بشکه نفت (STB) در روز در میدان نفتی آزادگان جنوبی به همت دانش متخصصان جهاددانشگاهی، موضوع این قرارداد است.

با توجه به رویکرد جدید وزارت نفت مبنی بر ساخت و نصب واحدهای بهره‌برداری به‌صورت پیش‌ساخته و دست‌یابی به نفت با مشخصات فروش استاندارد بین‌المللی، پروژه‌ حاضر بین جهاددانشگاهی و شرکت مهندسی و توسعه‌ نفت منعقد شد.

درباره‌ تاسیسات فرآورش پیش‌ساخته (Skid – Mounted)

تولید سریع محصول از نفت خام با تجهیزات نفتی به‌ صورت یک پکیج کامل با عنوان تاسیسات فرآورش پیش‌ساخته (Skid – Mounted)، طراحی و اجرا می‌شوند.

با استفاده از این مجموعه تجهیزات، نه‌ تنها قابلیت انتقال و احداث سریع امکان‌پذیر خواهد بود، بلکه امکان طراحی انعطاف‌پذیر و ماژولار سیستم بر اساس مشخصات نفت استخراج‌شده از چاه میسر می‌شود.

تاسیسات فرآوری پیش‌ساخته، مجموعه‌ای از تجهیزات فرآیندی، انتقال سیال، جابه‌جایی حرارتی و... است.

به گزارش ایسنا،‌ احداث واحد فرآورش پیش‌ساخته و سریع‌الاحداث، تنها یک مورد در میدان آزادگان جنوبی توسط یک شرکت ایتالیایی انجام گرفته است و در این قرارداد ضمن بومی‌سازی دانش فنی، طراحی و ساخت این تجهیز راهبردی برای اولین‌بار در کشور و با استفاده از توان داخلی اجرا خواهد شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار