تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۹۷۳۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌ برداری از بزرگترین مدرسه خیرساز عشایری خوزستان در دزفول
 بزرگترین مدرسه عشایری خیرساز استان خوزستان روز سه شنبه در آیینی با حضور جمعی از مسوولان در روستای زاویه مرادی دزفول بهره برداری شد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از مدرسه عشایری خیرساز روستای زاویه مرادی گفت: ساخت این مدرسه ۶ کلاسه از پارسال توسط بهمن دریکوند خیر مدرسه ساز آغاز و با صرف حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.
حمید قنبری با تقدیر از اقدام این خیر مدرسه ساز افزود: زمین این مدرسه نیز به مساحت یکهزار مترمربع توسط این خیر اهدا شده بود.
وی بیان کرد: تعداد دانش آموزان این مدرسه ۶۰ نفر است که پیش از این در کانکس و در شرایط نامناسبی تحصیل می‌کردند.
قنبری این مدرسه را بزرگترین طرح خیرساز عشایری استان خوزستان عنوان کرد و افزود: امید است دیگر خیران نیز به سمت مدارس عشایری سوق پیدا کنند و در راستای برچیدن فقر و محرومیت از این مدارس گام بردارند.
وی تعداد دانش آموزان عشایری استان خوزستان را ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این دانش آموزان در ۷۰۳ واحد آموزشی، یکهزار و ۲۵۰ کلاس درس و در ۱۴ منطقه آموزشی به تحصیل مشغول هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان افزود: با وجود ساخت حدود ۱۵۰ مدرسه توسط دولت، خیران  و موسسات خیریه در این استان طی چهار سال اخیر همچنان کمبودهایی در این زمینه وجود دارد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش محور توسعه است و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم سلامت و سعادت آینده فرزندان خود را تضمین می‌کنیم.
قنبری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بتواند بذر انسانیت را در دل دانش آموزان بکارد، افزود: دانش آموزان ثروت سازان مملکت هستند لذا باید زمینه تحصیل آنها فراهم شود.

وی خواستار مشارکت همه خیران و مردم با آموزش و پرورش شد و گفت: مشارکت بیشتر خیران موجب ارتقای کیفیت آموزشی در مناطق عشایری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار قاسم سلیمانی اظهارداشت: سردار سلیمانی، عشایر زاده‌ای است که در زمان حیاتش خواب را از چشم دشمنان دور کرد و در زمان شهادتش با خون خود پایه‌های استکبار را به لرزه درآورد.

بهمن دریکوند خیر مدرسه ساز نیز در این آیین گفت: زنده یاد حاج علیرضا دریکوند پدرم در زمان حیات خود اعلام کرد یک مدرسه در این منطقه احداث خواهد کرد که عمرش کفاف نداد لذا بنده قول پدر را عملی و اقدام به ساخت مدرسه فدک در روستای مرادی کردم.
وی افزود: مجموعه ورزشی فدک و یک مسجد نیز توسط بنده در این منطقه احداث خواهد شد.

این خیر مدرسه ساز همچنین درخصوص آغاز عملیات ساخت یک مجموعه ورزشی در روستای زاویه مرادی گفت: این زمین ورزشی یکهزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد که قرار است به زمین فوتبال کوچک تبدیل شود.
وی هزینه ساخت این زمین ورزشی را پنج میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یک مسجد نیز در این روستا خواهم ساخت.

جمعیت عشایری دزفول چهار هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار