تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۳۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح جمع‌آوری کارت گازوییل آزاد در خوزستان
 مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: طرح جمع‌آوری کارت سوخت (گازوییل) آزاد با هدف جلوگیری از قاچاق این فرآورده سوختی روز سه‌شنبه در سطح خوزستان شروع شد.

نعمت الله نجفی با اشاره به روند افزایش مصرف گازوییل به نرخ آزاد در ماه‌های اخیر در خوزستان اظهار داشت: خودروهای سنگین مجاز هستند بر اساس سهمیه تخصیصی ، سوخت دریافت کنند.
وی گفت:در زمان حاضر عرضه (گازوییل) آزاد در جایگاه‌های استان ممنوع است.
در همین حال برخی از رانندگان خودروهای سنگین و حمل مصالح ساختمانی در جاده‌های استان به علت عدم عرضه گازوییل به نرخ آزاد با مشکلاتی رو به رو شدند.
چندی پیش بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در برنامه زنده خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران از روند افزایشی قاچاق گازوییل ابراز نگرانی کرده بود.

توقیف ۴۷۴هزار لیتر گازوییل قاچاق در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان
در همین حال فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: در ماه‌های دی و بهمن امسال بیش از ۴۷۴هزار لیتر گازوییل قاچاق در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵درصد افزایش داشته است.
سردار لطفعلی پاکباز روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان سوخت قاچاق از چهار فروند شناور و ۱۲ چتری روی آب کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به روند رو به افزایش کشف سوخت قاچاق اظهار داشت:به طور قطع بخشی مهمی از گازوییل از طریق مرزهای آبی استان خوزستان قاچاق شده است.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: تا زمانی که تفاوت نرخ سوخت داخلی با بازارهای منطقه‌ای و بین المللی وجود داشته باشد امکان ریشه کنی معضل قاچاق سوخت در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان وجود ندارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار