تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۹۷۳۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خریداری سالانه یک‌هزار میلیارد ریال تجهیزات گازرسانی در خوزستان
 مدیر عامل شرکت گاز خوزستان گفت : سالانه بالغ بر یک هزار میلیارد ریال تجهیزات گازرسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط پیمانکاران شرکت گاز استان خریداری و در این صنعت استفاده می‌شود.

عبدالله ابول پور سه شنبه در آیین افتتاح اولین نمایشگاه ساخت و بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت گاز رسانی خوزستان اظهار داشت : نمایشگاه قطعات و تجهیزات صنعت گاز رسانی خوزستان حدود یکصد قلم کالای پرمصرف شرکت‌های گاز رسان معرفی شده است که اگر بر اساس تنوع سایز این محصولات و تجهیزات را شمارش کنیم در حدود بیش از ۴۰۰ قلم کالا در هشت غرفه ارائه شده است.

وی ادامه داد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و با توجه به اینکه امروز ۲۹ اسفند ماه روز اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است این نمایشگاه با هدف ارتباط بین صنعتگران در سطح استان و شناسایی کالاهای مورد نیاز این صنعت بر پا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید تجهیزات  گازرسانی که در کشور تولید نمی‌شود استفاده کرد،گفت: تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری بسته شده تا بتوانیم کالاهایی را که در کشور تولید نمی‌شود شناسایی و با هماهنگی و همکاری دفتر تحقیقات و پژوهش شرکت گاز در دانشگاه شهید چمران اهواز کلیه کالاهای مورد نیاز شرکت های گاز استان و کشور را با توجه به دستور مقام عالی وزارت درخصوص حمایت از کالاهای داخلی در کوتاه ترین زمان بومی سازی کنیم.

حمیدرضا فرشادی دبیر نمایشگاه ساخت و بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت گازرسانی نیز دراین آیین بیان کرد : اکثر نمایشگاه‌هایی که در کشور برگزار می‌شود نمایشگاه هایی هستند که عرضه محور هستند یعنی شرکت ها قابلیت‌ها ، توانایی‌ و محصولات خود را ارائه می‌دهند، در صورتی که این نمایشگاه به صورت نیازمحور طراحی شده است.

وی ادامه داد : هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه بومی‌سازی کالاهایی است که در داخل کشور تولید نمی‌شود ، که با توجه به قانون حمایت از کالای داخلی که امسال ابلاغ شده است در مسیر بومی سازی این تجهیزات گام برداریم.

اولین نمایشگاه ساخت و بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت گازرسانی خوزستان از امروز به مدت ۲ روز در امور تدارکات و عملیات کالای شرکت گاز استان خوزستان برپا شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار