تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۷۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتخارآفرینی کشتی‌گیران خوزستانی در مسابقات قهرمانی آسیا
 رییس هیات‌کشتی خوزستان گفت: ورزشکاران خوزستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا موفق به کسب ۲ نشان طلا شدند.

سیدحسین مرعشیان  بیان کرد: پویا ناصر پور و امین میرزازاده ۲ کشتی گیر خوزستان پس از شکست تمامی رقبای خود در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا صاحب گردن آویز طلا شدند.

وی گفت: در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد.

رییس هیات کشتی خوزستان بیان کرد: ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به نشان طلا، و نخستین نشان کاروان ایران در این مسابقات دست یافت.

وی افزود: در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه سه بر سه مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد.

مرعشیان گفت: میرزازاده در دیدار پایانی با مین سئوک کیم دارنده نشان برنز جهان از کره جنوبی کشتی گرفت و هشت بر صفر پیروز میدان شد تا دومین نشان طلای کاروان ایران را کسب کند.

به گزارش ایرنا رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ از ۲۸ بهمن در کشور هند آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار