تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۴۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۳ درصد خسارات کشاورزی سیل فروردین در خوزستان بود
  رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به ذخیره خوب آبی و با هدف کمک به سیل زدگان دستور رفع محدودیت کشت داده شد و خروجی آن این بود که در چهار محصول گندم، ذرت، کلزا و دانه های روغنی ۹۰۰ هزار تن بیش از سال گذشته تولید داشته‌ایم

کیخسرو چنگلوایی در جلسه گزارش سیلاب خوزستان که با حضور وزیر نفت امروز ۲۹ بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به وارد شدن بی سابقه ترین خسارت به بخش کشاورزی خوزستان در پی سیل اخیر، اظهار کرد: ۴۳ درصد خسارتی که به بخش کشاورزی کل کشور بر اثر سیل فروردین ماه رخ داد، در خوزستان بود.

وی افزود: در سه نوبت ( آذر و بهمن ماه ۹۷ و فروردین ماه ۹۸) به بخش کشاورزی خوزستان خسارت وارد شد و در مجموع ۲۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان دچار آبگرفتگی شدید شدند و معادل ۴ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان به بخش زراعت، باغبانی، طیور، شیلات و زیرساخت‌های بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: تصمیم گرفته شد برای تخلیه آب از مزارع از همه امکانات استفاده شود تا در صورت امکان، بخشی از محصولات برداشت و همچنین اراضی برای کشت تابستانه آماده شوند.

چنگلوایی ادامه داد: خوشبختانه در بازه زمانی کوتاه مدت، آب ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی تخلیه شد و بخش جزیی از محصولات قابل برداشت بود.

وی افزود: علیرغم اینکه ۱۶۰ هزار هکتار معادل ۲۹ درصد از کشت گندم را به طور کامل از دست دادیم اما خوشبختانه ۱۷۰ هزار تن معادل ۱۶ درصد بیش از سال گذشته در خوزستان گندم تولید شده است.

چنگلوایی تصریح کرد: همچنین در محصولی مانند دانه های روغنی حدود ۶ درصد سطح کشت را به طور کامل از دست دادیم اما ۶۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کشت تابستانه نیز گفت: در پی رفع محدودیت کشت امسال، با احتساب کشت نیشکر ۴۷۳ هزار هکتار کشت داشته‌ایم که بدون در نظر گرفتن نیشکر نسبت به سال گذشته ۲.۳ برابر سطح زیر کشت خوزستان افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به ذخیره خوب آبی و با هدف کمک به سیل زدگان دستور رفع محدودیت کشت داده شد و خروجی آن این بود که در چهار محصول گندم، ذرت، کلزا و دانه های روغنی ۹۰۰ هزار تن بیش از سال گذشته تولید داشته‌ایم و مابه تفاوت این افزایش این تولید معادل ۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار