تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۷۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مقابله با حوادث آتش سوزی مشکلات زیادی داریم
  مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در زمینه مقابله با آتش سوزی ها مشکلات زیادی وجود دارد و پایگاه اطفای حریق مجهز نیاز داریم که امیدواریم این سفر وزیر نفت منجر به ایجاد این پایگاه جهت اطفای حریق صنعتی و غیر صنعتی در خوزستان شود.

کیامرث حاجی زاده در جلسه گزارش سیلاب خوزستان که با حضور وزیر نفت امروز ۲۹ بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان از کثیرالبحران به دائم البحران تبدیل شده است، اظهار کرد: سیل فروردین ماه خوزستان بی سابقه بود و در یک سال آبی ۵۶ میلیارد مترمکعب آب وارد سدها و جلگه خوزستان شد که ۱۴ میلیارد مترمکعب از این میزان در بازه زمانی ۲۰ روزه در فروردین ماه وارد خوزستان شد.

وی افزود: با پای کار آمدن دولت توانستیم سیل خوزستان را بدون تلفات انسانی پشت سر بگذاریم و سیل را مدیریت کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: یکی از وزارتخانه ها و دستگاه هایی که در کنار مسئولین خوزستان ایستاد و همکاری کرد مجموعه وزارت نفت در خوزستان بود که جای تشکر دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه در مرحله مقابله با سیل به خوبی عمل کرده ایم، عنوان کرد: پس از پایان سیل، قرارگاه بازسازی تشکیل و ذیل آن هشت کمیته شکل گرفت که اگر کمک نفت نبود در بسیاری از بخش ها نمی توانستیم در بحث بازسازی کار را به پایان برسانیم.

تعهدات نفت در سیلاب ۹۸ به خوبی پیگیری و اجرا شده است

وی تصریح کرد: تعهدات مجموعه نفت در سیلاب ۹۸ بحث تعمیر و تجهیز مدارس با ۵۰ میلیارد تومان، تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی، درمانی و خانه های بهداشت با ۴۰ میلیارد تومان و تامین آهن آلات برای بنیاد مسکن با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان بود که این تعهدات به خوبی پیگیری و اجرا شده است.

حاجی زاده ادامه داد: در حال بازسازی مناطق آسیب دیده در پی سیل بودیم که زلزله ۵.۷ ریشتری در مسجدسلیمان رخ داد که مجموعه نفت در این خصوص نیز ۵۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای ۵۰۰ واحد مسکونی را متعهد شدند.

 وی افزود: همچنین جابه جایی یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی به شهرک هوانیروز مسجدسلیمان و جابه جایی ۱۰ هزار منزل مسکونی دیگر برخی از تعهدات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: در بهمن ماه و اسفندماه سال ۹۷ نیز ۸۰۰ دستگاه ماشین آلات جهت استحکام بخشی دیواره رودخانه ها و سیل بندها و در سیل فروردین ماه نیز ۲ هزار دستگاه ماشین آلات بسیج کردیم که مجموعه نفت سهم بسزایی در تامین این ماشین آلات داشت.

به تکمیل زیرساخت ها در خوزستان توجه بیشتری شود

وی با بیان اینکه مردم مسجدسلیمان چشم توجه خود را به سمت نفت دوخته اند، بیان کرد: در استانی که با مشکلات عدیده زیرساختی مواجه است و تنها چیزی که به آن چشم دوخته، نفت است مردم انتظار دارند در کنار چاه های نفت بیش از این در بحث تکمیل زیرساخت ها عنایت شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خطاب به وزیر نفت، تصریح کرد: استان خوزستان متعلق به همه کشور است اما در از آنجایی که خوزستان منبع نفت است متعلق به وزارت نفت است.

پایگاه اطفای حریق مجهز نیاز داریم

حاجی زاده ادامه داد: در زمینه مقابله با آتش سوزی ها مشکلات زیادی وجود دارد و پایگاه اطفای حریق مجهز نیاز داریم که امیدواریم این سفر وزیر نفت منجر به ایجاد این پایگاه در بحث اطفای حریق صنعتی و غیر صنعتی در خوزستان شود. همچنین به آبپاش هم نیاز داریم.

حاجی زاده با اشاره به حریق های صنعتی، گفت: به علت فرسوده بودن خطوط لوله مرتب انفجار خطوط لوله، وقوع آتش سوزی در پتروشیمی و پالایشگاه ها را داشتیم. از طرفی دیگر در سال ۹۶ هم به علت خشکسالی ۵۰ درصد آتش سوزی های غیر صنعتی مربوط به خوزستان بود. در کنار این وضعیت خوزستان، مناطق جنگلی و زاگرسی را هم داریم که باید به این موارد توجه شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار