تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۹۷۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پانزدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی دراهواز گشایش یافت
 عضو هیات علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پانزدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم‌تهاجمی درون‌بین روز چهارشنبه در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گشایش یافت.

مهدی عسکری در حاشیه برگزاری این کنگره  گفت: این کنگره برای نخستین بار در اهواز برگزار شد و از ۳۰ بهمن تا ۲ اسفند ادامه دارد و دوره های قبلی در تهران، مشهد، شیرازو اصفهان اجرا شده است.

وی افزود: مهمانان خارجی از کشورهایی نظیر آلمان و عراق و دانشگاههای مشهد، شیراز، اصفهان و تهران در این کنگره حضور دارند.

عسکری بیان کرد: جراحی‌های درون بین در فیلدهای مشترک جراحی مانند اورولوژی، جراحی های کلیه و مجاری ادرار، جراحی‌های عمومی و زنان مطرح می‌شود.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: بیش از ۶۰ مقاله و سخنرانی در کنگره بین المللی جراحی‌های کم تهاجمی ارائه می‌شود.

وی در خصوص جراحی‌های کم تهاجمی اظهار داشت: اگرعمل جراحی با حداقل آسیب انجام شود کم تهاجمی نامیده می‌شود.

عسکری گفت: عمل های باز روی اعضایی مانند شکم، مفصل، قفسه سینه  کار را سخت می‌کند به گونه ای که درمان بیمار را از نظر بهبودی طولانی می‌کند، هزینه‌های درمان را بالا می برد و طول مدت بستری را زیاد می کند در حالی که اگر این عمل غیرتهاجمی یا بسته انجام شود وسایل ظریف را به درون عضو می فرستیم و با حداقل آسیب مورد هدف را جراحی می کنیم.

عضو هیات علمی گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز اضافه کرد: عمل هایی مانند برداشتن تومورها، جراحی‌های چاقی ، جراحی‌های زنان، برداشتن کیسه صفرا و آپاندیسیت، ترمیم مفاصل، اعمال جراحی اورولوژی و برداشتن پروستات به صورت بسته قابل انجام است.

وی ادامه داد: ایران یکی از کشورهای پیشرفته دراین حوزه است که سابقه طولانی در خصوص این نوع عمل ها دارد و دستیاران فوق تخصصی در دانشگاههای مختلف تربیت می‌شوند.

عسکری بیان کرد: از جمله دستاوردهای کنگره های قبلی فرهنگ سازی در جهت انجام این عمل‌ها است و کمک موثری به بیمارستان‌های سراسر کشور در راستای کاهش هزینه ها، کاهش طول مدت بستری و مراجعات داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز جندی شاپور اهواز در این کنگره اظهار داشت: جراحی‌های کم تهاجمی روش درمانی تشخیصی و غربالگری است که در سال‌های اخیر رشد و توسعه خوبی پیدا کرده و در رشته‌های مختلف از جمله گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، ارولوژی و جراحی ها مورد استفاده واقع شده است.

فرهاد ابول نژادیان ابراز امیدواری کرد: این کنگره مفید واقع شود و بر غنای علمی اساتید این حوزه در استان بیفزاید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار