تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۹۷۴۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مربی فوتبال:
باشگاه‌ها در جذب بازیکنان پایه ریسک نمی‌کنند
  یک مربی فوتبال با بیان این‌که باشگاه‌ها همراهی لازم را با فوتبال پایه و استفاده از بازیکنان امید و جوانان ندارند، گفت: فدراسیون دست تیم‌های لیگ برتری، یک، دو و سه را برای جذب بازیکنان پایه باز گذاشته است و یک باشگاه می‌تواند چندین بازیکن از رده سنی امید و جوانان جذب کند اما باشگاه‌ها این چنین ریسکی را قبول نمی‌کنند.

طالب غبیشاوی در خصوص وضعیت فوتبال پایه در خوزستان، اظهارکرد: هیات فوتبال برنامه‌ریزی خوبی در بخش فوتبال پایه انجام داده است و مسابقات مربوطه به صورت منظم برگزار می‌شوند ولی مشکل این است که در باشگاه‌داری با مشکل مواجه هستیم؛ یعنی باشگاه‌ها باید خود را از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با شرایط روز پیش ببرند. امکانات فقط توپ و تور نیست و باید به صورتی کار شود که مربیان با علاقه تفکرات خود را از نظر فنی در اختیار بازیکن قرار دهند.

وی با بیان این‌که باشگاه‌ها همراهی لازم را با فوتبال پایه ندارند، گفت: گاهی اوقات شاهد هستیم که تیم‌ها در پارک یا زمین‌های خاکی تمرین می‌کنند. تیم‌داری سخت است و با توجه به استعدادها و بازیکنانی که خوزستان دارد، ارگان‌ها و شرکت‌ها نیز باید در بخش تیم‌داری کمک کنند. در حال حاضر دغدغه فوتبال پایه برای رشد و توسعه این است که باشگاه‌ها نگاه و توجه لازم را به این بخش ندارند، ضمن این‌که نبود امکانات هم تاثیرگذار است.

مربی تیم فوتبال امید نفت امیدیه بیان کرد: فدراسیون دست تیم‌های لیگ برتری، یک، دو و سه را برای جذب بازیکنان پایه باز گذاشته است. یعنی یک باشگاه می‌تواند چندین بازیکن از رده سنی امید و جوانان جذب کند اما باشگاه‌ها این چنین ریسکی را قبول نمی‌کنند. به نظرم استفاده از بازیکنان امید و جوانان در تیم‌های لیگ برتری بستگی به شجاعت مربیان دارد.

وی عنوان کرد: ما به شجاعت مربیان در استفاده از بازیکنان پایه در تیم‌های حاضر در لیگ‌های برتر، یک و دو و سه نیاز داریم تا استعدادهای موجود در استان شکوفا شوند. در هر صورت باید به بازیکنان پایه بها داده شود و اگر قرار است مرحله رشد آن‌ها طی شود، باشگاه‌ها باید به آن‌ها توجه کنند و باید جذب باشگاه‌های بزرگسالان شوند. در غیر این صورت نیز با ماندن در همان بخش پایه نمی‌توانند شکوفا شوند و باید میدان‌های بزرگ‌تر را هم ببینند.

غبیشاوی گفت: خوزستان در بخش پایه خیلی خوب کار می‌کند و جا دارد از هیات فوتبال خوزستان قدردانی کنم. خوزستان در حال حاضر ۸، ۹ تیم در لیگ‌های پایه دارد که در حال رقابت با حریفان هستند و خیلی از تیم‌های‌مان نتیجه هم گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که در این بخش رو به رشد هستیم. اما این کافی نیست زیرا خوزستان، استانی است که بحث فوتبال آن با سایر استان‌ها فرق دارد و نباید به آن‌چه اکنون داریم، قانع شویم و باید به صورتی کار کنیم تا در آینده دیگر بازیکن غیربومی در باشگاه‌های خوزستان نداشته باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار