تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۹۷۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۳۰۰ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در خوزستان به ثبت رسید
معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از ثبت ۱۳۰۰ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در خوزستان خبر داد.

مرتضی جمشیدی با اعلام این مطلب افزود: در سال گذشته استان خوزستان موفق شد تعداد ۷۵۰ باشگاه کتابخوانی ثبت کند و در چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سال ۹۸ با ثبت ۵۵۰ باشگاه این آمار به ۱۳۰۰ رسید.

وی با بیان این که امسال شهرستان‌های استان حضور موثرتری در باشگاه‌های کتابخوانی داشتند، اظهار کرد: در این دوره شهرستان‌های اهواز، اندیمشک، مسجدسلیمان، سوسنگرد، ایذه، رامشیر، رامهرمز، دزفول، شوشتر، بهبهان، ماهشهر، شادگان، شوش، امیدیه، آغاجاری، اندیکا، هفتکل و کارون در جام باشگاه‌های کتابخوانی شرکت کردند که در این میان رامهرمز با ثبت ۲۲۰ باشگاه، بالاترین آمار را به خود اختصاص داد.

 برپایه اعلام اداره‌کل ارشاد خوزستان، جمشیدی نقش امداد فرهنگی زمان سیل را در تاسیس باشگاه‌های کتابخوانی مهم برشمرد و عنوان کرد: با حضور مربیان باشگاه‌های کتابخوانی و اجرای برنامه‌های قصه‌گویی، کتابخوانی و توزیع کتاب بین کودکان و نوجوانان روستاها موج علاقه‌مندی کودکان برای تاسیس باشگاه‌ها در روستاهای سیل‌زده ایجاد شد.

معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در این دوره مهد کودک‌های اهواز و چند شهرستان با تاسیس کتابخانه تخصصی در مهد کودک‌ها، برگزاری کارگاه‌های مستمر بلندخوانی ویژه کودکان و والدین توانستند تاثیر مثبتی را در این زمینه ایفا کنند.

وی یکی از حرکت‌های مثبت در زمینه باشگاه‌ها را ثبت باشگاه‌ها ویژه کودکان انجمن اوتیسم خوزستان بیان کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار