تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کنگره بین‌المللی جراحی‌های غیرتهاجمی در اهواز آغاز به کار کرد
پانزدهمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های غیرتهاجمی با حضور مهمانانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و همچنین مهمانانی از دیگر کشورها، امروز (۳۰ بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آغاز به کار کرد.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم افتتاحیه این کنگره بین‌المللی اظهار کرد: امیدواریم در این سه روز فرصتی فراهم کنیم که حاضران به بهترین نحو از این کنگره استفاده کنند. جراحی‌های کم‌تهاجمی روش تشخیصی، درمانی و غربالگری هستند که در سال‌های اخیر رشد و توسعه خوبی پیدا کرده‌اند و در رشته‌های مختلف مانند گوش و حلق و بینی، ارتوپدی و اورولوژی از این روش استفاده شده است.

 وی افزود: این کنگره در چهارده سال پیاپی در کشور برگزار شده و سال به سال تعداد همکارانی که در این کنگره شرکت کرده‌اند، بیشتر شده است. این مدت فرصتی بوده که امور اجرایی این کنگره به نحو بهتری مدیریت شود و همکاران از بار علمی و شرایط موجود در و پنل‌های کنگره حداکثر استفاده را ببرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دانشگاه‌های مختلفی در این کار همکاری و مشارکت کرده‌اند و جامعه جراحان کشور نیز مشارکت خوبی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر مهدی عسگری دبیر علمی این کنگره نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه اظهار کرد: در این کنگره مهمانانی از کشورهای آلمان، عراق، هند، پاکستان و ترکیه و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، شیراز، اصفهان و تهران حضور دارند. در این کنگره، مطالب جدید، مقالات و سخنرانی‌ها ارائه می‌شود و مباحثی که مطرح خواهد شد در بحث جراحی‌های درون‌بین است و عمدتا شامل مباحثی است که در فیلدهای مشترک جراحی مانند فیلد اورولوژی یا جراحی‌های کلیه و مجاری ادراری، فیلد جراحی‌های عمومی و فیلد جراحی‌های زنان مطرح هستند.

وی افزود: در این بخش‌ها، اساتید بنام ایرانی و خارجی حضور دارند و خوشحالیم که توانسته‌ایم با کمک‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی، این کنگره را برگزار کنیم. علاوه بر تهران، دانشگاه اهواز پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، اصفهان و شیراز، چهارمین دانشگاه بزرگ کشور است که میزبان این کنگره شده و امسال بیشتر از ۶۰ مقاله و سخنرانی ارائه خواهد شد.

عسگری در توضیح نوع عمل‌های جراحی کم‌تهاجمی گفت: زمانی که بتوانیم عمل جراحی را با حداقل آسیب به بیمار انجام دهیم، این عمل یک جراحی کم‌تهاجمی است. اینکه در یک جراحی، جدار یک عضو که می‌تواند مفصل یا قفسه سینه یا شکم باشد را باز می‌کنیم، کار را سخت می‌کند؛ درمان بیمار را از نظر بهبودی طولانی می‌کند، هزینه‌های درمان را بالا می‌برد و طول مدت بستری را نیز زیاد می‌کند در حالی که اگر این عمل‌ها به صورت غیرتهاجمی یا به عبارت عامه به صورت بسته انجام شود، در واقع ما وسایل ظریف‌مان را داخل شکم یا هر عضو دیگر می‌فرستیم و می‌توانیم با حداقل آسیب، قسمت مورد هدف را جراحی کنیم، تومور را برداریم یا ترمیم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: برداشتن تومورها، جراحی‌های چاقی، برداشتن کیسه صفرا، برداشتن آپاندیسیت و همچنین ترمیم مفاصل، عمل‌های جراحی اورولوژی و برداشتن پروستات به صورت بسته قابل انجام است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ایران یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در انجام عمل‌های جراحی کم‌تهاجمی است که سابقه طولانی در این زمینه دارد و در این زمینه دستیاران فوق تخصصی را در دانشگاه‌های مختلف تربیت می‌کند. انجام این جراحی‌ها، هزینه‌های عمل را کاهش داده و توانسته کمک موثری به بیمارستان‌های سراسر کشور کند زیرا طول مدت بستری فوق‌العاده کاهش می‌یابد و مراجعات بعدی بیمار نیز بسیار کمتر می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار