تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۷۴۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه میلیون و ۶۰۰ هزار ورزشکار تحت پوشش فدراسیون پزشکی ورزشی
 رییس فدراسیون پزشکی ورزشی از فعالیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته، تحت پوشش این فدراسیون خبر داد.

  مهرزاد خلیلیان روز چهارشنبه در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی خوزستان در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار داشت: وظیفه ما پشتیبانی از ورزش قهرمانی بوده و از آنجایی که آسیب جزیی از ورزش است، فدراسیون پزشکی ورزشی وظیفه دارد با تحت پوشش قرار دادن ورزشکاران مصدوم همه هزینه های درمانی آنها را تامین کند.

وی با بیان اینکه مهمترین کار فدراسیون پزشکی ورزشی آماده کردن ورزشکار برای برگزاری مسابقه است گفت: در خوزستان ۲۲۰ هزار ورزشکار سازمان یافته زیرنظر هیات پزشکی ورزشی استان فعالیت کرده و از خدمات درمانی بهره می برند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی کشور گفت: یکی از مهمترین چالش های ورزش دنیا بحث دوپینگ است، اینکه روسیه از حضور در رقابت های المپیک معلق می شود نشان می دهد که کمیته بین المللی المپیک در مبارزه با دوپینگ بسیار جدی است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود باشگاه ها و استعدادهای بسیاری که در استان وجود دارد باید به موضوع دوپینگ توجه بیشتری شود. استفاده از مکمل ها طوری نیست اما استفاده از مواد نیروزا علاوه بر اینکه برای ورزشکار خطرات جانی داشته، در دراز مدت نیز موجب بروز بیماری های گوناگون می شود و این مورد ورزشکاران را تهدید می کند.

خلیلیان با بیان اینکه ورزشکاران ما باید ورزش پاک و جوانمردانه را در دستور کارشان قرار دهند افزود: چهار، پنج ماه دیگر رقابت های المپیک آغاز خواهد شد و امیدواریم ورزشکاران ما عملکرد بسیار خوبی داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکانات درمانی ویژه ای برای ورزشکاران معلول و جانباز در نظر گرفته شده است افزود: طبیعتا باید بیشترین هزینه را برای ورزشکاران جانباز و معلول داشته باشیم اما اعتبار ما محدود و معین است و هر خدمتی را نمی توانیم انجام دهیم. خوشبختانه با دوستانمان در کمیته پارالمپیک جلسات مختلفی برگزار کردیم و امیدوارم در سال ۹۹ بتوانیم امکانات بیشتری در اختیار این بخش از جامعه قرار دهیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار