تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۹۷۴۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم با حضور در انتخابات از حق خود برای تعیین سرنوشت استفاده کنند
 استاندار خوزستان با بیان اینکه حضور پیدا نکردن مردم در پای صندوق‌های رای به معنی برگزار نشدن انتخابات نیست، گفت: از همه مردم دعوت می‌شود تا از این حق قانونی که می‌تواند باعث تعیین سرنوشت کشور شود، استفاده کنند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: مردم با استفاده از حقی که قانون به آنها داده می‌توانند به طور مستقیم در تعیین سرنوشت خود و کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مشخص شدن وکلای مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تعیین سرنوشت در دنیای مدرن از طریق برگزاری انتخابات ممکن است و بر این اساس در جوامع مدرن این مشارکت از سوی مردم، توسعه و آبادانی را درپی دارد.

وی این مشارکت را دخالت مستقیم مردم برای اداره جامعه بیان کرد و افزود: روز جمعه دوم اسفند، روزی برای انتخاب نمایندگان و وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی است و این انتخابات را می‌توان یکی از مواردی دانست که مردم برای تعیین سرنوشت خود در آن حضور پیدا خواهند کرد.

شریعتی، با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در انتخابات پیش رو می‌تواند به اقتدار و امنیت هرچه بیشتر کشور منجر شود، ادامه داد: مردم می‌توانند با حضور در پای صندوق‌های رای در تعیین سرنوشت کشور تاثیر مستقیمی داشته باشند.

وی گفت: هرچه انتخابات پرشورتر باشد مسیر حرکت کشور در جهت توسعه هموارتر، و آینده جامعه اسلامی ایران روشن‌تر خواهد شد.

۳۶۲ نامزد در ۱۴حوزه انتخابیه خوزستان برای تصاحب ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به رقابت می‌پردازند.

حوزه‌های انتخابیه اهواز و آبادان هر کدام سه نماینده و ۱۲حوزه انتخابیه دیگر هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه آینده دوم اسفند ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار