تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۱۹۷۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهروندان ایمنی آسانسورها را بررسی کنند
 رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان خوزستان گفت: شهروندان برای استفاده از آسانسورها در اماکن عمومی و دولتی اعتبار ایمنی آن را بررسی کنند.

غلامرضا مندل زاده بیان کرد: هر آسانسور دارای یک کد ۱۰ رقمی به عنوان شناسه ملی آسانسور است که در کابین آسانسورها نصب شده است و با این شناسه ملی در هر لحظه امکان بررسی آخرین وضعیت اعتبار ایمنی آن از طریق ارسال کد به سامانه رایگان پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم با اداره استاندارد در شناسایی و معرفی آسانسورهای دارای نقص همکاری کنند تا میزان ایمنی استفاده از آسانسور در خوزستان افزایش یابد.

وی گفت: آسانسورهای مجتمع‌های خدمات دهنده عمومی در شهرها باید دارای گواهینامه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان باشند.

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد خوزستان افزود: مراکز خرید، مجتمع‌های پزشکی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و همه مراکز خدمات رسان عمومی باید از آسانسورهای دارای تاییدیه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان استفاده کنند.

وی بیان کرد: توجه نکردن به نواقص ایمنی و کارکردی آسانسورها و به خطر انداختن جان شهروندان قابل بخشش نیست.

مندل زاده ادامه داد: هنگام بازرسی، در صورت ناقص بودن آسانسورها برچسب غیرایمنی بودن آسانسور و یا پلمب در محل نصب می شود و آسانسور باید خاموش شود.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده برچسب نبود ایمنی آسانسور به هیچ وجه از آسانسور استفاده نکنند.

به گفته وی ، بیشتر آسانسورهای اماکن عمومی در بازرسی‌ انجام شده ، دارای نقص فنی هستند.

بر اساس اعلام این اداره کل در مواردی نیز با وجود پلمب کردن آسانسور با نقص و اشکال فنی مهر پلمب از سوی صاحب آن مکان  به صورت غیرقانونی برداشته می شود که این کار می تواند جان مردم را به خطر اندازد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار