تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۷۴۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با هم سرنوشت کشور را می‌سازیم
 دانشگاهیان خوزستان با دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند، نقش حضور مردم را سرنوشت‌ساز و در راستای اهداف انقلاب اسلامی می‌دانند.

مردم ایران همیشه و در همه دوره‌ها ثابت کرده اند که مدافع انقلاب اسلامی و پاسدار خون شهیدان بوده و به این انقلاب وفادارند.

آنها حتی در سختترین شرایط و مشکلات از ایران و انقلاب اسلامی، آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) دفاع می‌کنند.

شرکت در انتخابات یک تکلیف اجتماعی و وظیفه شرعی است و مردم با حضور در پای صندوق های رای توطئه های دشمنان را خنثی کرده و بار دیگر دین خود را به انقلاب اسلامی ادا خواهند کرد.

انتخابات پشتوانه نمایندگان ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

مسوول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: چرا باید رای بدهیم؟ این سوال، یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در هفته‌های پیش از انتخابات مطرح می‌شود.

رضا نظری افزود: انتخابات ابزاری است که شهروندان از این طریق، اراده خود را در شکل دادن به نهادهای سیاسی و قدرت سیاسی به نمایش می‌گذارند.

وی ادامه داد: انتخابات بارزترین شاخص نوع مشارکت مردم در عرصه سیاسی، و ملاک خوبی برای ارزیابی قدرت جامعه به حساب می‌آید.

نظری بیان کرد: جوامعی که از پشتوانه اجتماعی بالایی برخوردار هستند در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و حتی بین‌المللی دارای اعتبار و قدرت چانه زنی زیادی هستند.

مسوول جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع شرکت در انتخابات یک واجب عینی است، حتی کسانی که ذره‌ای دل در گرو ایران بزرگ دارند با هرعقیده‌ای باید در انتخابات شرکت کنند چرا که همین انتخابات پشتوانه نمایندگان ایران در عرضه‌های بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و بصیرت افزایی مردم، نقش مؤثری در افزایش مشارکت مردمی در انتخابات دارد، افزود: گسترش مشارکت و حضور گسترده‌ آنها در پای صندوق‌های رای در آینده‌ کشور، امنیت، استقلال و اقتصاد تاثیرگذار است.

انتخاب نمایندگان اصلح در راستای حل مشکلات جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با بیان اینکه ما دانشگاهیان نیز مانند دیگر اقشارملت باید یک انتخابات پرشور را رقم بزنیم گفت: این انتخابات فرصت مناسبی است تا مردم با انتخاب صحیح نمایندگانی به مجلس بفرستند که مشکلات جامعه را حل کنند.

عبدالرحیم هوشمند ادامه داد: مردم نباید این فرصت را از دست بدهند اگر چه ممکن است به دلیل برخی از مشکلات دلخوری‌هایی داشته باشند ولی قابل رفع است؛ اگر نمایندگان قوی به مجلس بفرستیم که منجر به چاره اندیشی برای رفع مشکلات کشور شود.

وی گفت: با شرکت در انتخابات می توانیم نمایندگانی انتخاب کنیم تا از کشور در مقابل خطرات محافظت و صیانت شود.

وی بیان کرد: در دانشگاه نیز کرسی آزاداندیشی پیرامون انتخابات برگزار کردیم و به تشکل‌های دانشجویی اعلام کردیم برنامه ها در چهارچوب قانون برگزار می شود.

حضور مردم در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز نیز گفت: به امید خدا انتخابات پرشوری در دوم اسفند خواهیم داشت و از همه مردم کشور و استان خوزستان دعوت می‌کنم در این انتخابات سرنوشت ساز حضور حداکثری داشته باشند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: ما نیز به همراه دانشگاهیان در پای صندوق های رای حاضر می‌شویم.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی محل تصمیم گیری‌های کلان در کشور است و امید است مردم با مشارکت جدی در انتخابات مجلس یازدهم، در سرنوشت کشور نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

ابول نژادیان گفت: چشم دشمنان خارجی به حضور مردم در انتخابات است؛ اگر مردم در صحنه باشند و مشارکت حداکثری داشته باشند امید آنها ناامید خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

تا روز دوشنبه ۲۸ بهمن، که ۳۳ نفر از نامزدها انصراف خود را اعلام کرده بودند، تعداد نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان به ۳۶۲ نفر رسید.

نامزدهای باقیمانده در رقابت انتخاباتی شامل ۱۰۷ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۳ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۳۷ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۲۸ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۱ نفر در رامهرمز و رامشیر؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۰ نفر در حوزه شوش؛ ۱۱ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۶ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل هستند.
خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار