تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۱۹۷۴۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرنگی‌کاران خوزستان در رقابت‌های آسیایی سه نشان کسب کردند
دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: کشتی‌گیران خوزستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ موفق به کسب سه نشان رنگارنگ شدند.

محمدامین کجباف بیان کرد:در روز دوم این پیکارها امین کاویانی نژاد، مهدی محسن نژاد و حسین اسدی به ترتیب در اوزان ۷۲، ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم موفق به کسب یک نشان طلا و ۲ برنز شدند.

وی گفت: در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

دبیر هیات کشتی خوزستان گفت: در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد دیگر نماینده خوزستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر یک کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت؛ وی در دور بعد در مصاف با ژولمان شارشنبکوف دارنده نشان نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. محسن نژاد در این دیدار با نتیجه چهار بر سه آدیوس سلطانگالی دارنده نشان برنز جهان از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب نشان برنز شد.

وی ادامه داد: در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی در دور نخست مقابل زین الدین قمراف از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر یک پیروز شد. وی در دور بعد عادیل خان ساتایف از قزاقستان را با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. اسدی در این مرحله با نتیجه پنج بر یک مغلوب ریو هان سو قهرمان جهان از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت. اسدی در دیدار رده بندی تسوچیکا شیمویامادا از ژاپن را با نتیجه پنج بر سه مغلوب کرد و به نشان برنز دست یافت.

کجباف گفت: در روز نخست این مسابقات پویا ناصرپور و امین میرزازاده در اوزان ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم پس از راهیابی به دیدار نهایی صاحب گردن آویز طلا شدند. بدین ترتیب کشتی گیران خوزستانی سه طلا و ۲ برنز کسب کردند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن در کشور هند برگزار شد. در پایان مسابقات تیم ایران عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار