تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشت صبح پنجشنبه آخرین فرصت تبلیغات نامزدهای مجلس یازدهم
  رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: ساعت هشت صبح پنجشنبه‌ اول اسفند، زمان تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان می‌یابد و هرگونه تبلیغ نامزدها و هواداران آنها پس از آن ممنوع است.

علی‌حسین حسین‌زاده بیان کرد:طبق قانون تبلیغات انتخاباتی نامزدها ۲۴ ساعت پیش از آغاز رایگیری ممنوع است، بر همین اساس از ساعت هشت صبح اول اسفند تبلیغات نامزدهای مجلس ممنوع است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس اطراف شعب اخذ رای باید از هرگونه تبلیغات انتخاباتی پاکسازی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه این استان آماده برگزاری انتخابات است، افزود:با توجه به پیشبینی بارندگی شدید از فردا در برخی نقاط خوزستان به ویژه مناطق کوهستانی شمال استان، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در این مناطق از جمله خودرو و تجهیزات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به رای دهندگان توصیه کرد که در روز رایگیری، علاوه بر همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن کارت ملی، کد ملی خود را ارایه دهند تا فرآیند اخذ رای سریع‌تر انجام شود، زیرا امسال احراز هویت توسط دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه‌ای اعلام کرده، از اواسط روز چهارشنبه جاری تا اوایل روز جمعه رگبار و رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید به ویژه در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان و در سایر مناطق با شدت کمتر مورد انتظار است.

تشکیل ۲۲ پرونده برای تخلفات

حسین‌زاده در ادامه با اشاره به تخلفات برخی نامزدها در روزهای اخیر گفت: تاکنون ۲۲ پرونده برای نامزدهایی که مرتکب تخلف شده و یا تبلیغات آنها در چارچوب قانون نبوده، در هیات بازرسی انتخابات خوزستان، تشکیل شده و ۱۵ مورد نیز تذکر داده شده است.

وی افزود: تخلفات نامزدها به هیات بازرسی، فرمانداری‌ها، هیات نظارت بر انتخابات و ستاد پیشگیری از جرایم دادگستری خوزستان گزارش شده که برخی از آنها منجر به تذکر و یا برخورد شده است.

بر اساس این گزارش، رییس هیات بازرسی انتخابات خوزستان پیش از این اعلام کرده بوده که سه شهردار، یک بخشدار و یک شورای شهرستان به دلیل تخلف و حمایت از نامزدهای انتخابات مرتکب تخلف شده و به ستاد پیشگیری از جرایم دادگستری معرفی شده‌اند.

بیژن ربیعی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان نیز گفته است: ۹ ستاد انتخاباتی نامزدهای مجلس در آبادان به دلیل تخلف تذکر گرفته و به ۱۱ ستاد به دلیل آلودگی صوتی در سطح این شهر تذکر شفاهی ابلاغ شده است.

همچنین فیصل مزرعه رییس دادگستری ایذه گفته پرونده تخلف انتخاباتی برای هشت نفر از نامزدها در مراجع قضایی تشکیل شده که به گفته رییس دادگستری سه نفر از طرفداران یکی از نامزدها به اتهام راه‌اندازی کارناوال انتخاباتی بازداشت شده‌اند.

سعید حاجیان فرماندار شادگان نیز پیش از این از بازداشت و زندانی شدن ۱۷ نفر از هواداران و لیدرهای چند نامزد به دلیل رعایت نکردن قانون در تبلیغات انتخاباتی خبر داده بود.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در بررسی‌های شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. تا تاریخ ۲۸ بهمن ۳۳ نفر از نامزدی انصراف داده و پنج نفر تغییر حوزه انتخابیه داده‌اند که با این احتساب تعداد نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان به ۳۶۲ نفر رسیده است که شامل ۱۰۷ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه؛ ۲۳ نفر در حوزه آبادان؛ ۲۳ نفر در حوزه اندیمشک؛ ۳۷ نفر در حوزه ایذه و باغملک؛ ۱۵ نفر در حوزه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی؛ ۲۱ نفر در حوزه بهبهان و آغاجاری؛ ۱۷ نفر در حوزه خرمشهر؛ ۲۸ نفر در حوزه دزفول؛ ۲۱ نفر در حوزه دشت آزادگان و هویزه؛ ۲۱ نفر در رامهرمز و رامشیر؛ ۱۲ نفر در حوزه شادگان؛ ۱۰ نفر در حوزه شوش؛ ۱۱ نفر در حوزه شوشتر و گتوند و ۱۶ نفر در حوزه مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل است.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار