تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۴۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماسک روش صددرصدی برای پیشگیری از ویروس کرونا نیست
 رییس اداره نظارت بر تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: استفاده از ماسک‌های تنفسی روش ۱۰۰ درصد مطمئنی برای پیشگیری و ایمنی از کرونا ویروس نیست.

حبیب صفری نیا اظهار داشت: ماسک تا زمانی که با ذرات تنفسی ما مرطوب  نشده می‌تواند مانع ورود ذرات شود ولی بعد از آن چندان موثر نیست.

وی توصیه کرد:  مردم دست ها را با آب وصابون شست و شو دهند، در مکان‌های عمومی غیرضروری کمتر حضور پیدا کنند و از دست دادن و روبوسی کردن اجتناب کنند.

صفری نیا ادامه داد: تمرکز کردن بر روی استفاده از ماسک باعث می‌شود برخی افراد سودجو به این قضیه ورود کنند.

وی گفت: در حال حاضر موجودی ماسک‌های تنفسی در داروخانه ها و مراکز فروش خوزستان به علت هجوم مردم، ایجاد جو روانی و خرید بیش از حد نیاز کم و به صفر رسیده اما اوایل هفته آینده شرکت دارو پخش اقدام به توزیع  می‌کند.

صفری نیا اضافه کرد: البته برخی افراد سودجو نیز اقدام به فروش با قیمت غیرمعمول می‌کنند که تعزیرات باید ورود کند.

 ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون افراد زیادی در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تاکنون در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات این بیماری گزارش شده است.

 سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد:  تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران پنج نفر است که شامل دو فوتی, دو بیمار بستری در قم و یک پزشک که از اراک به قم رفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار