تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۴۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بارندگی‌های موثر و به‌موقع نگرانی کشاورزان خوزستانی را برطرف کرد
  بارندگی‌های به موقع ، موثر و نسبتا" فراگیر در ۲ روز اخیر نگرانی و دغدغه کشاورزان خوزستانی به‌خصوص دیم‌کاران را برطرف کرد.

 بارندگی‌های اخیر که ناشی از فعالیت سامانه بارشی نسبتا" فعال مدیترانه‌ای  بود کشاورزان و دامداران خوزستانی را پس از یک دوره یک ماهه نبود بارش ، مسرور کرد و آنان شکرگزار این نزول رحمت الهی شدند.
دیم کاران خوزستانی امسال حدود ۲۰۰هزار هکتار از زمین های  شیب دار ، غیرمسطح و کم آب را به کشت گندم و جو اختصاص دادند و به علت سرمای دو هفته پیش و کمی باران ، نیاز مبرم به این بارش داشتند تا محصول آنان رمقی دوباره بگیرد.
به گفته محمد قاسمی نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان بارش‌های اخیر امید تازه‌ای در کشاورزان به وجود آورده و خسارت و رنج اخیر ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی را التیام بخشیده است.
وی گفت: نیاز آبی بیشتر مزارع دیم با بارش‌ به‌موقع اخیر تامین شده و تداوم  بارش ها در روزهای پیش‌رو وضعیت کشاورزی استان را به‌ طور قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد بخشید.
قاسمی نژاد رژیم بارندگی در سال زراعی جاری را مناسب ارزیابی کرد و از کشاورزان خوزستانی خواست فعلا" از آبیاری مزارع خودداری کنند.
بیشترین بارش ۲ روز اخیر در گتوند به میزان ۴۴.۵میلیمتر به ثبت رسید و پس ازآن شهر حسینیه از توابع اندیمشک با ۳۷.۴ و دزفول ۲۳ میلیمتر در رده بعدی قرار گرفتند.
شادگان با پنج دهم میلیمتر و آبادان با یک دهم میلیمتر کمترین میزان نزولات اخیر (در دوروز گذشته) را به خود اختصاص دادند.
بارش‌های اخیر غبار روزهای اخیر ناشی از تندبادهای لحظه‌ای در برخی شهرهای استان همچون کلانشهر اهواز را شست و هوایی پاک و عاری از آلودگی را به شهروندان هدیه داد.
بارش‌های اخیر هرچند سبب آبگرفتگی برخی مناطق شمالی خوزستان شد ولی خوشبختانه وضعیت فاضلاب کلانشهر اهواز را با بحران رو به رو نکرد.
فاضلاب اهواز با بارش بیش از ۱۰میلیمتر با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می‌شود.
این درحالی است که هواشناسی خوزستان هفته پیش رو را ، هفته‌ای پربارش پیش بینی کرده است.        
پلیس راه خوزستان اعلام کرد:با وجود بارندگی‌های اخیر، همه راه‌های اصلی خوزستان باز است و تردد در آنان جریان دارد.
اداره کل امورعشایری خوزستان اعلام کرد:شدت بارندگی در برخی مناطق شمالی و شمال شرقی خوزستان به برخی ایلراه‌های عشایری در مناطق شمالی خسارت زده است و برخی مسیرها نیز مسدود شده که تلاش برای باز کردن این مسیرها شروع شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار