تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۷۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بانوان اهوازی ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند
 بانوان اهوازی همپای مردان با حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

یکی از بانوان شرکت کننده در انتخابات در یکی از شعب اخذ رای گفت: برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گوش به فرمان رهبر هستیم و مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکارمی‌کوبیم تا ایرانمان همیشه سرافرازباشد.

بانو جعفری افزود: ویژگی‌های فرد اصلح برای انتخابات را بر اساس ملاک‌‎های تعیین شده رهبر معظم انقلاب در نظر می‌گیرم که شجاعت، عدالت و امانتداری در اولویت است ، انتخاب نماینده مناسب در حل مشکلت مردم نقش اساسی دارد.

وی بیان کرد: حضور همه اقشار در انتخابات با ارزش است و مشارکت همگانی در این امر سرنوشت‌ساز مهم است.

جعفری به مردم توصیه کرد حضورحداکثری داشته باشند تا دشمنان نا امید شوند.

میترا شاه حسینی یکی دیگر از رای دهندگان اهوازی گفت: برای شرکت در انتخابات به پیام رهبری لبیک گفتم چون حضور پرشور مردم امید دشمنان را ناامید می‌کند و تاثیرمهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد.

 یکی دیگر از شرکت کنندگان در انتخابات نیز گفت: با امید به آبادانی و حل مشکلات کشور در اننتخابات شرکت کرده و کاندیدای  اصلح را انتخاب می‌کنم.

ابتسام کفالتی اضافه کرد: مردم باید به کوری چشم دشمنان در انتخابات شرکت کنند تا نشان دهند همیشه پای کشور و انقلاب اسلامی ایستاده ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب فرد مناسب برای حضور در مجلس شورای اسلامی مشکلات کشورهر چه بیشتر مورد رسیدگی قرارگیرد.

ایراندخت کاشانی نیز به عنوان یکی دیگر از رای دهندگان گفت: انتخابات یک مقوله سرنوشت ساز است و من سرنوشت کشورم را دوست دارم در نتیجه با حضور در پای صندوق‌های رای دین خود به مملکت ادا می‌کنم.

وی بیان کرد: حضور حداکثری مردم باعث می‌شود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و مستکبران بکوبیم که تصور با فشار و تحریم مردم دلسرد می‌شوند در حالی که آنها با غیرت خود پای ایران اسلامی ایستاده اند و آمریکای جنایتکار را روسیاه می‌کنند.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. در نهایت با احتساب آمار انصراف نامزدها، تعداد نامزدهای این دوره انتخابات مجلس در خوزستان به ۳۱۰ نفر رسیده است.

تعداد واجدان شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر است که از این تعداد یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۸۵۵ نفر مرد و یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۸۳ نفر زن هستند. ۲۰۳ هزار نفر نیز رای اولی هستند که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنند.
 در این انتخابات برای نخستین بار احراز هویت همه رای دهندگان در استان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. این استان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار