تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۱۹۷۴۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور حماسی عشایرعرب پای صندوق‌های رای
 عشایر عرب خوزستان با حضور حماسی و پرشور در پای صندوق‌های رای ، بار دیگر حماسه‌ای تاریخی در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب خلق  کردند.

 عشایر عرب خوزستان در دوران دفاع مقدس نیز با ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بعثی با دستان خالی جنگیدند و از مملکت و نظام خود دفاع کردند و این بار نیز در میدانی دیگر با حضور خود اقتدار ایران اسلامی و وحدت آن‌ را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

عشایر خوزستان در دوم اسفند به همراه زعما و شیوخ خود دوشادوش ملت ایران در پای صندوق های رای‌گیری مجلس یازدهم حضور یافته اند؛ تنوع قومیت‌ها یکی از بارزترین ویژگی‌های ایران اسلامی است که همواره در کنار یکدیگر در آیین‌های مختلف جلوه‌ای از اتحاد و انسجام اقوام را به نمایش می‌گذارد.

حضور عشایر عرب خوزستان نیز پا به پای دیگر اقشار جامعه در انتخابات، بخشی از  شکوه وحدت را نمایان می کند و  پیام مهمی برای دشمنان این ملت دارد؛ پیامی مملو از عشق به ایران و ایرانی و انزجار از دشمنان داخلی و خارجی.

یک شهروند عرب اهواز گفت: من به عنوان یک فرد عرب در خوزستان معتقدم با هر رنگ و نژاد و زبان، باید خود را از سرنوشت کشورمان بیگانه ندانیم و متحد و یکصدا در کنار دیگر اقوام حضور خود را به دنیا نشان دهیم.

سعید جلالی بیان کرد: من به توصیه رهبر عزیزم فردی را که عادل ، صادق و انقلابی باشد انتخاب می کنم و از او می‌خواهم  پس از انتخاب شدن به وعدههای خودش پایبند باشد.

دیگر شهروند اهوازی گفت:  اتحاد و همدلی در روزهای حساس انقلاب اسلامی، رمز پیروزی و قدرتمندبودن ایران بوده است از این رو شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و واجب بر هر ایرانی با هر قومیتی است.

مسعد کعب عمیر ادامه داد: خیلی خوشحالم که امروز توانستم به پای صندوق رای بیایم و بیشتر از آن برای این خوشحالم که توانستم از میان نامزدهای مطرح با مشورت، کسی را انتخاب کنم که می تواند برای آینده خوزستان مفید و سودمند باشد.

وی توصیه کرد: مردم هیچگاه به حرف دشمنان کشور گوش ندهند؛ آنها قصد دارند با ایجاد نفاق میان اقوام مشارکت مردم را در انتخابات پایین آورند اما بدانند که کور خوانده اند.

وفادار نظام هستیم

دیگر شهروند عرب خوزستانی در حالی که رای خود را صندوق  رای می‌انداخت و با فرزند خود در انتخابات حضور پیدا کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: ما در هر شرایطی به عنوان حامی کشورمان ایران عزیز میمانیم و حتی جان خود را می دهیم؛ امروز رای خود را برای حمایت از کشورم به صندوق می‌اندازم. اینکه چه کسی پیروز انتخابات می شود مهم نیست بلکه مهم ترین نکته برای ما نشان دادن وفاداری به نظام جمهوری اسلامی است.

احمد سواری ادامه داد: از همین تریبون هم از همه مردم دعوت می کنم که به پای صندوق‌های رای آمده و در سرنوشت کشورشان سهیم باشند.

سیدشریف جابرزاده دیگر شهروند عرب اهوازی نیز با تاکید بر اینکه طوایف عرب در همه عرصههای انقلاب اسلامی حضوری پرشور داشته اند بیان کرد:امروز آمده ام تا به رهبرم بگویم همیشه در مسیر رهبری خواهم ماند و لحظه ای از این مسیر پا پس نخواهم کشید حتی اگر جان خود را در این راه بدهم. من در انتخابات این دوره بدون هیچگونه تعصب قومی شرکت می کنم و حتی در فهرست انتخابی ام نامزد غیرعرب را هم انتخاب کرده ام.

 ۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

سه هزار و ۱۴۱ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه ثابت و ۸۹۰ شعبه به صورت شعب سیار هستند.
 بیشترین تعداد شعب اخذ رای در خوزستان در شهرستان‌های اهواز با ۱۳۱ شعبه و مسجدسلیمان با ۱۱۰ شعبه قرار دارند.
در این انتخابات برای نخستین بار احراز هویت همه رای دهندگان به صورت الکترونیکی و به وسیله دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.
خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار