تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۹۷۵۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقش پررنگ فرهنگیان خوزستان در برگزاری انتخابات مجلس یازدهم
  انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خوزستان درحالی برگزار می شود که به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ۶۰درصد عوامل اجرایی برگزاری انتخابات را جامعه فرهنگیان این استان تشکیل می‌دهند.

 دوم اسفند ، روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم روزی مهم در تاریخ کشور است چرا که هر رای سپرده شده در صندوق، در تعیین سرنوشت کشور و تشکیل یک مجلس قوی تاثیر دارد.

برگزاری انتخابات پرشور در کنار مردم مشتاق همیشه در صحنه، به نیروهای گسترده اجرایی نیاز دارد تا انتخابات در صحت و نظم کامل برگزار شود، که در میان تمام نیروهای هیات اجرایی برگزاری انتخابات، نقش جامعه فرهنگی بسیار پررنگ است.

حضور کودکان موثر در افزایش بینش سیاسی

حمیده مستوری مدیر دبستان شکوفه و رییس یک شعبه اخذ رای در اهواز نیز بیان کرد: از صبح امروز شاهد حضور مردم در مدرسه برای انتخابات هستیم؛ بسیاری از این افراد با فرزندان خود که دانشآموز این مدرسه هستند برای رای گیری حاضر میشوند که این امر در افزایش بینش سیاسی کودکان در آینده نقش مهمی دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تنها در اهواز ۷۴ مدرسه به عنوان شعبه اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است؛ در این مدارس ۷۴ بازرس در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد این تعداد از فرهنگیان هستند.

مرضیه صالحی یکی از فرهنگیان منطقه پردیس اهواز که عضو هیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم است بیان کرد: جامعه فرهنگیان خوزستان مانند سایر فرهنگیان در این انتخابات نیز مانند انتخابات گذشته حضور پررنگی دارند.

وی افزود: هرجا پای مصالح و منافع کشور و نظام در میان باشد جامعه فرهنگی و به ویژه معلمان از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند زیرا به خوبی از اهمیت نقش انتخابات پرشور، بانظم و سالم مطلع است.

اکرم موری دیگر معلم اهوازی که به گفته خود سابقه حضور در هفت دوره انتخابات را به عنوان مجری ، در این حوزه دارد بیان کرد: حضور مردم در انتخابات نشان دهنده حساسیت‌ آنان نسبت به نظام حاکم بر کشورشان است.

وی ادامه داد: حضور پرشور مردم در انتخابات از یکسو نشان دهنده اتحاد و همبستگی داخلی و از سویی دیگر نشان دهنده اقتدار و وفاداری آنها به کشور است.

موری با بیان اینکه هدف جامعه فرهنگی آموزش و آگاهی بخشی به جامعه است افزود: در بیشتر ایام سال این رسالت را از طریق کلاس درس انجام می دهیم و در عرصه های مهم و سیاسی مانند انتخابات نیز این هدف مهم را از طریق مشارکت در برگزاری انتخابات انجام خواهیم داد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح روز دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان آغاز شد.

۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

بر اساس این گزارش، ۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار