تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۹۷۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور صابئین همگام با برادران مسلمان درپای صندوق رای
  رییس انجمن صابئین مندایی ایران گفت: ما اقلیت‌های مذهبی همگام با برادران مسلمان خود در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرده و رای خود را به صندوق می‌اندازیم.

حبیب عابدی روز جمعه هنگام رای دادن در مسجد جواد الائمه(ع) اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از هر دین و زبانی اگر ایران را دوست داشته باشیم باید پای صندوق رای بیایید ما نیز در انتخابات حضور یافته . و رای خود را در صندوق انداختیم.

وی افزود: حضور ما در انتخابات مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است چرا که استکبار جهانی ماه هاست تبلیغ می کند که کسی پای صندوق های رای در ایران حضور نشود.

رییس انجمن صابئین مندایی ایران با اشاره به مطالباتی که از منتخبان خود درآینده خواهد داشت گفت: جز ایرانی آباد، آزاد و انقلابی، مطالبه دیگری  از نمایندگان خود نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا ۳۱۰ نفر نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان هستند.

سه هزار و ۱۴۱ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۱ شعبه ثابت و ۸۹۰ شعبه به صورت شعب سیار هستند.
خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

صابئین مندایی پیروان حضرت یحیی (ع) از پیامبران بزرگ الهی هستند و عقیده دینی آنها برگرفته از عقیده حضرت آدم (ع) است که تا آخرین پیامبر آنها حضرت یحیی(ع) ادامه یافته است.
دین صابئین مندایی از قدیمی ترین آیین های الهی است و اصلی ترین رکن دینی آنها غسل تعمید است. اهواز، سوسنگرد، شوشتر و ماهشهر بیشترین محل سکونت آنها در خوزستان است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار