تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۹۷۵۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز بهداشت خوزستان:
موردی از ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان مشاهده نشده است
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون با توجه به رصد صورت گرفته، هیچ گونه موردی از ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان مشاهده نشده است.

 سید مهدی حسینی زاده  در جلسه کمیته پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک به کرونا ویروس (covid-19) اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و مراقبت‌های صورت گرفته، تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلاء به کرونا ویروس در استان مشاهده نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تمام مواردی که بعضاً به عنوان مورد مشکوک به بیماری‌های تنفسی گزارش دهی می‌شوند با دقت و حساسیت بالا بررسی می‌شوند و تاکنون مورد مبتلا به کروناویروس نداشته ایم و این حساسیت در بیمار یابی را ادامه خواهیم داد.

وی گفت: در شرایطی که مواردی از ابتلاء به این بیماری در کشور مشاهده شده است؛ آرامش و سلامت روان جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است و از هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا اخبار مربوط به این موضوع را تنها از مراجع رسمی دنبال کنند.

حسینی زاده تصریح کرد: تنها راه پیشگیری از ابتلاء به این بیماری رعایت بهداشت فردی و اصول خود مراقبتی شامل عدم تماس (دست دادن و روبوسی) با یکدیگر، شست و شوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و پوشاندن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه است. از این رو انتظار می‌رود مردم در جهت تأمین سلامت خود و خانواده این موارد را بیش از گذشته رعایت کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی موضوع بیماری کرونا نیز گفت: اطلاع‌رسانی درباره شناسایی موارد جدید بیماری کرونا صرفاً از طریق روابط عمومی و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار