تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۹۷۵۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشارکت ۴۳ درصدی خوزستانیها در انتخابات مجلس
  رییس ستاد انتخابات خوزستان از مشارکت ۴۳ درصدی واجدان شرایط رای در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ رای در این دوره از انتخابات به صندوقها ریخته شد.

علی حسین حسین زاده  اظهار داشت: از میان یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ رای ماخوذه در انتخابات این دوره مجلس، ۸۰۶ هزار و ۸۴۶ نفر مرد و ۷۱۷ هزار و ۶۸ نفر زن بوده است.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: در حوزه انتخابیه خرمشهر سید لفته احمدنژاد از تعداد ۴۷ هزار و ۴۶۶ رای ماخوذه، بیشترین میزان رای با ۹ هزار و ۶۳۸ رای را کسب کرد وبه بهارستان راه یافت.
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه شادگان، مجید ناصری نژاد با ۴۶ هزار و ۱۷ رای از میان ۱۲ هزار و ۵۵۵ رای بیشترین رای را به دست آورد و راهی مجلس شد.
حسین زاده اظهار داشت: در حوزه انتخابیه شوش محمد کعب عمیر از ۹۴ هزار و ۸۲۴ رای بیشترین آرا به میزان ۲۳ هزار و ۳۵۸ رای را کسب کرد و مجلس نشین شد.
وی تصریح کرد: احتمالا انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز به دور دوم کشیده می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان همچنین گفت: در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک عبداله ایزدپناه با ۳۳ هزار و ۲۸۰ رای از مجموع ۱۲۷ هزار و ۵۰۶ رای بیشترین آرای ماخوذه را به دست آورد.
وی افزود: در حوزه دشت آزادگان و هویزه، قاسم ساعدی، ۱۹ هزار و ۵۸۹ رای بیشترین آرای ماخوذه را از مجموع ۷۸ هزار و ۴۴۷ رای را به دست آورد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: تا ظهر امروز آمار نهایی تمام منتخبان مجلس یازدهم در استان اعلام می‌شود.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که ۶۶۳ نفر (۷۷ درصد) در هیات‌های اجرایی و ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که با احتساب انصرافی‌ها به ۳۱۰ نفر رسید.
خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار