تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۷۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلوگیری از ورود ۱۳ محموله غیراستاندارد به خوزستان
 رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره‌کل استاندارد خوزستان گفت:۱۳ محموله غیراستاندارد به ارزش یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۹۲ دلار قرار بود از مرز خوزستان وارد کشور شود، که از ورود آنها جلوگیری شد.

به گزارش اداره کل استاندارد خوزستان، سیما پشم فروش بیان کرد: این کالاها به دلیل منطبق نبودن با استانداردهای ملی، از ابتدای امسال تاکنون از ورود آنها جلوگیری شده است.

وی گفت: این کالاها ساخت کشورهای چین، جمهوری چک، رومانی و پاکستان بودند و مبدا حمل آنها نیز کشورهای چین، رومانی و امارات متحده عربی بوده است.

پشم فروش افزود: به منظور حمایت از مصرفکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی به کشور، این اداره کل بر کلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرکات خوزستان را داشته باشند نظارت کرده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می شود.

۱۹۵پست اسکله در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۱۷۶ اسکله غیرنظامی است.

خوزستان با داشتن ۲ مرز بین المللی چذابه و شلمچه و چندین بندر مهم تجاری از جمله بندر امام (ره)، بندر خرمشهر و آبادان و داشتن مرز زمینی با عراق و مرز دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت های بسیار بالایی برای فعالیت های اقتصادی و صادراتی و وارداتی برخوردار است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار