تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح 103 کیلومتر راه در خوزستان/منبع‌آبی‌ها به سپیدار می‌روند
  مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح بیش از ۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در استان خبرداد.

رضا رضایی در مراسم افتتاح پل نهم (سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) که امروز، سوم اسفندماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کشور این طرح در خوزستان آغاز شد و کلنگ احداث ۷۶۱۲ واحد مسکونی در خوزستان به زمین زده شد.

 وی با اشاره به مشکلات محله منبع آب اهواز افزود: این مساله سال ها در کشور و استان مطرح شده است و اکنون با اجرای این طرح، مشکلات ساکنان این منطقه حل می شود و به محلی ایمن منتقل خواهند شد.

مدیرکل‌ راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با پیگیری و برنامه‌ریزی های انجام گرفته ۱۶۸۰ واحد در ۲۵ هکتار از اراضی منطقه سپیدار با هدف جابه جایی خانه های منطقه منبع آب اهواز احداث خواهد شد و ۸۱۱ واحد آن برای ساکنان این منطقه در نظر گرفته شده است.

رضایی ادامه‌ داد: این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و پیش بینی می کنیم این تعداد واحدها در کمتر از ۲ سال ساخته و به ۸۱۱ واحد در خطر منطقه منبع آب واگذار شود.

وی عنوان‌ کرد: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هکتار برای طرح اقدام ملی پیش بینی شده است که به طور خالص ۵۰‌ هکتار از آن برای احداث واحدهای مسکونی و باقی این اراضی برای معابر و مراکز خدماتی در نظرگرفته خواهد شد.

رضایی با اشاره به افتتاح چند طرح راهسازی در استان گفت: امروز بیش از ۷۵ کیلومتر راه اصلی و ۲۸ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افتتاح پل‌ نهم اهواز بیان کرد: این پل سال ها با مشکلات فراوانی مواجه بود اما با پیگیری های انجام گرفته از سوی وزیر راه و شهرسازی و استاندار خوزستان سرانجام اجرایی شد.

مدیرکل‌راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: این پل حدود ۵۰۰ متر طول دارد و می تواند گره گشای مشکل ترافیکی منطقه کیانپارس و دیگر مناطق شهری اهواز باشد. طول دهانه مرکزی پل ۱۵۰ متر است و از بزرگترین دهانه های مرکزی پل در کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: برای این پل تلاش های بسیاری انجام ‌گرفت و خوشبختانه اکنون شاهد افتتاح آن هستیم‌. بخش دوم این پل نیز امیدواریم با پیگیری هایی که انجام‌ خواهد شد کلنگ زنی و احداث شود.


مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار