تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۹۷۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استقبال از پنج مدال آور خوزستانی رقابت‌های کشتی فرنگی آسیا
  دارندگان پنج مدال طلا و برنز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان پس از ورود به اهواز مورد استقبال قرار گرفتند.

 مراسم استقبال از این پنج قهرمان کشتی فرنگی آسیا شنبه شب با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، رییس هیات کشتی استان و سایر کشتی دوستان در فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد و با اهدا دسته گل از این ورزشکاران تقدیر به عمل آمد.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه با حضور کشتی گیران صاحب نام در کشور هند برگزار شد که پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد و امین میرزا زاده صاحب نشان طلا شدند همچنین حسین اسدی و مهدی محسن نژاد به نشان برنز رسیدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه هشت بر هفت آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به نشان طلا، و نخستین نشان کاروان ایران در این مسابقات دست یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه سه بر سه مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. میرزازاده در دیدار پایانی با مین سئوک کیم دارنده نشان برنز جهان از کره جنوبی کشتی گرفت و هشت بر صفر پیروز میدان شد تا دومین نشان طلای کاروان ایران را کسب کند.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر یان چن از چین تایپه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار پایانی شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی با نتیجه هشت بر صفر ابراگیم ماگمدوف از قزاقستان را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد دیگر نماینده خوزستان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر یک کرار البدهان از عراق را از پیش رو برداشت؛ وی در دور بعد در مصاف با ژولمان شارشنبکوف دارنده نشان نقره جهان از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. محسن نژاد در این دیدار با نتیجه چهار بر سه آدیوس سلطانگالی دارنده نشان برنز جهان از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب نشان برنز شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی در دور نخست مقابل زین الدین قمراف از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر یک پیروز شد. وی در دور بعد عادیل خان ساتایف از قزاقستان را با نتیجه هشت بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. اسدی در این مرحله با نتیجه پنج بر یک مغلوب ریو هان سو قهرمان جهان از کره جنوبی شد و به دیدار رده بندی رفت. اسدی در دیدار رده بندی تسوچیکا شیمویامادا از ژاپن را با نتیجه پنج بر سه مغلوب کرد و به نشان برنز دست یافت.

پویا ناصرپور دارنده مدال طلا رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم از این که توانستم برای کشورم افتخار آفرینی کرده و کشتی فرنگی خوزستان را سربلند کنم.

وی عنوان کرد: رقابت تنگاتنگی با حریفان خود داشتم اما به لطف خدا توانستم دستورات کادر فنی تیم را به خوبی بر روی تشک اجرا کنم و اولین مدال تیم را کسب کنم.

ناصرپور گفت: در دیدار نیمه نهایی رقابت بسیار سختی داشتم که فکر کنم سخت ترین کشتی من بود اما به لطف خدا پیروز میدان شدم. 

وی با اشاره به این که امروز کشتی فرنگی خوزستان حرف اول را در دنیا می زند و در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارد افزود: از فردا مجددا تمرینات خود را از سر خواهم گرفت و برای مسابقات جهانی سال آینده آماده خواهم شد زیرا به خوبی می دانم که حفظ عنوان قهرمانی سخت تر از کسب مدال طلا است.

در ادامه امین میرزا زاده سطح فنی این دوره از رقابت ها را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: همه کشتی گیران برای کسب مدال آمده بودند و بر روی تشک با تمام قدرت رقابت می کردند که این موضوع کار ما را بسیار سخت تر کرده بود چرا که می خواستیم با دست پر به ایران برگردیم.

وی ادامه داد: همه بچه های تیم هم قسم شده بودند که عنوان قهرمانی این رقابت ها را برای کشور به ارمغان آورند و هیچ یک از کشتی گیران بر روی تشک کم نگذاشتند.

میرزازاده گفت: به واقع بچه های خوزستان در این مسابقات خوش درخشیدند و نشان دادند که کشتی فرنگی ایران در آینده پشتوانه خوبی خواهد داشت.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: کشتی گیران خوزستانی با بازی های زیبا و به یاد ماندنی خود در راه رسیدن به کسب عنوان قهرمانی مسابقات آسیایی بار دیگر به همگان ثابت کردند که کشتی فرنگی خوزستان قطب اول این رشته در کشور محسوب می شود.

وی افزود: شیران خوزستانی با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز، اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدند که جا دارد این موفقیت بزرگ را به جامعه ورزش کشور و به ویژه کشتی خوزستان تبریک گفت.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار