تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۹۷۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو انتخاب مناسب برای شروع عکاسی

دوربین های میان رده کمپانی Canon از پرفروش ترین دوربین های این شرکت هستند؛ اگر به تازگی به عکاسی علاقه مند شده اید مطمئنا به یک دوربین مناسب نیاز دارید؛ دوربین های میان رده Canon به این جهت که ویژگی های اساسی را با توجه به قیمت مناسب از خود به نمایش می گذارند نزد تازه کارها و عکاسان تفننی بسیار محبوب هستند؛ در ادامه مطلب قصد داریم دو دوربین میان رده این شرکت را با یکدیگر مقایسه کنیم؛ دوربین Canon 800D و Canon 200D از پرطرفدارترین دوربین های این کمپانی هستند؛ اگر شما نیز به دنبال یک دوربین مناسب هستید پیشنهاد می کنم در ادامه این مطلب با Maxshop همراه باشید.

 دو انتخاب مناسب برای شروع عکاسی

سنسور و پردازشگر

دوربین Canon EOS 800D در تاریخ 15 Feb سال 2017 وارد بازار شد؛ در مقابل دوربین Canon EOS 200D در تاریخ 29 Jun سال 2017 به بازار جهانی عرضه شد؛ پس در واقع هر دو دوربین تقریبا در یک زمان وارد بازار شده اند؛ از ویژگی های اساسی این دو دوربین این است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از تمامی لنز های شرکت Canon استفاده کنید؛ این مسئله به این معنی است که شما محدوده وسیعی از لنز ها را در اختیار خود دارید. هر دو این دوربین ها از سنسورهای APS-C با رزولوشن 24 مگاپیکسل استفاده می کنند. حداکثر رزولوشن در این دوربین ها برابر 6000x4000 می باشد.

پردازشگر استفاده شده در این دو دوربین نیز از یک نوع است؛ هر دو این دوربین ها به پردازشگر Digic 7 مجهز شده اند؛ استفاده از یک پردازشگر در هر دو دوربین سبب شده تا نرخ ISO هر دو دوربین برابر 100 تا 25600 باشد؛ همچنین شما می توانید نرخ ISO این دوربین ها را تا رنج 51200 افزایش دهید. سرعت عکاسی پیاپی هر دو دوربین نیز تقریبا در یک سطح قرار دارند؛ البته دوربین Canon 800D سرعت 6 فریم بر ثانیه دارد که نسبت به دوربین Canon 200D با 5 فریم بر ثانیه؛ یک فریم بر ثانیه بیشتر است.

سیستم فوکوس

مسئله بعدی که باید به آن توجه کنید؛ مربوط به سیستم فوکوس دوربین است؛ دوربین Canon 200D دارای 9 نقطه فوکوس است، این تعداد نقطه فوکوس در مقایسه با 45 نقطه فوکوس در دوربین Canon 800D بسیار ناچیز است. تعداد نقطه فوکوس بیشتر به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی بر روی سوژه خود فوکوس داشته باشید؛ در حقیقت می توان گفت در دوربین Canon 800D شما می توانید با دست باز تری بر روی سوژه هایی که در گوشه کنار کادر شما قرار دارند فوکوس کنید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش هر دو دوربین 3 اینچ است؛ در هر دو دوربین از نمایشگری با رزولوشن 104000 استفاده شده است؛ هر دو این نمایشگر ها به صورت لمسی طراحی شده اند تا شما بتوانید به راحتی به منوی دوربین دسترسی داشته باشید و بتوانید به راحتی بر روی سوژه خود با یک لمس ساده فوکوس کنید؛ ضمنا کمپانی Canon نمایشگر این دوربین ها را به صورت متحرک تبدیل کرده است؛ شما می توانید به راحتی صفحه نمایش این دوربین ها را در جهات مختلف بچرخانید و در زوایای نامطلوب نیز به راحتی عکس و فیلم بگیرید؛ ضمنا از این طریق ثبت تصاویر سلفی بسیار لذت بخش تر از بل خواهد شد.

منظره یاب و فلاش

دوربین Canon 800D از منظره یاب اپتیکالی با پوشش 95 درصد استفاده می کند که بزرگنمایی 0.82 را از خود به نمایش می گذارد؛ در مقابل دوربین دوربین Canon 200D به منظره یابی با همان پوشش 95 درصد اما بزرگنمایی 0.54 مجهز شده است. منظره یاب هر دو دوربین تقریبا در یک سطح قرار دارند و استفاده از آنها می تواند به شما مخصوصا در نورهای شدید بکند. منظره یاب دوربین به شما این امکان را می دهد تا دقیقا همان چیزی که لنز می بیند را مشاهده کنید. هر دو این دوربین ها به فلاش داخلی از نوع بالاجهنده مجهز شده اند تا در نور های کم و شب نیز بتوانید به راحتی عکس بگیرید؛ فلاش قرار قرار داده شده در دوربین Canon 800D برد 12 متری دارد که این عدد در دوربین Canon 200D به 9.8 متر کاهش می یابد.

دو انتخاب مناسب برای شروع عکاسی

سیستم فیلمبرداری

سیستم فیلمبرداری در هر دو دوربین برابر است؛ کیفیت فیلمبرداری هر دو دوربین به رزولوشن Full HD محدود می شود؛ شما می توانید علاوه بر این کیفیت از کیفیت های HD و SD نیز با سرعت های بالاتر استفاده کنید؛ در هر دوربین از میکروفن استریو و میکروفن مونو استفاده شده تا شما بتوانید با دست باز تری به فیلمبرداری ادامه دهید. همچنین شما می توانید از طریق پورتی که در بدنه دوربین طراحی شده است از میکروفن های خارجی نیز استفاده کنید. تمامی راه های ارتباطی مورد نیاز شما نیز در این دوربین تعبیه شده اند تا بتوانید به آسانی تصاویر و فایل های خود را بر روی گوشی هوشمند خود منتقل کنید و آنها را در شبکه های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مشخصات فیزیکی

بدنه هر دو دوربین به صورت ارگونومیک طراحی شده است؛ گریپ هر دو دوربین به صورت عمیق طراحی شده تا دوربین راحت و مطمئن تر از قبل در دست جای گیرد؛ دوربین Canon 800D ابعادی برابر 76.2x99.9x131.0 دارد که این اعداد در دوربین Canon 200D به 122x93x70 تغییر می کند پس می توان گفت ابعاد هر دو دوربین تقریبا برابر است؛ وزن هر دو دوربین نیز تقریبا یک اندازه است البته باید توجه داشت که دوربین 200D گزینه سبک تری است؛ دوربین Canon 800D وزنی معادل 532 گرم دارد که این عدد در دوربین Canon 200D به 453 گرم کاهش می یابد. به علاوه دوربین Canon 200D باتری قدرتمندتری دارد؛ البته باید به این نکته توجه داشت داشته باشید که تعداد نقطه فوکوس دوربین Canon 800D بیشتر است؛ شما در دوربین Canon 800D می توانید با هر بار شارژ 600 شات عکس بگیرید؛ که این عدد در دوربین Canon 200D به 650 شات عکس افزایش می یابد.

دو انتخاب مناسب برای شروع عکاسی

جمع بندی

اگر مبتدی هستید و بودجه محدودی در اختیار دارید این دو دوربین مناسب ترین گزینه برای شما هستند؛ مگه اینکه بتوانید هزینه بیشتری بکنید؛ اما ما به شما همین دو دوربین را پیشنهاد می دهیم؛ در واقع برای یک فرد آماتور این دوربین می تواند تا چندین سال گزینه مناسب باشد؛ همچنین اگر عکاسی را به صورت تفننی دنبال می کنید نیز این دو دوربین می توانند دو گزینه هوشمندانه برای شما باشند؛ نمی توان گفت کدام دوربین بهتر؛ هر دو دوربین تقریبا در یک سطح قرار دارند و در ازای داشتن مزایایی نقطه ضعف هایی نیز دارند؛ برای مثال سیستم فوکوس دوربین Canon 800D بسیار قدرتمند تر از سیستم فوکوس دوربین Canon 200D است؛ در مقابل دوربین Canon 200D وزن پایین تری دارد؛ شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه ای تیم ما تماس بگیرید.

:
:
:
آخرین اخبار