تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۹۷۶۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار وزیر نیرو؛ استانداران برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده باشند
وزیر نیرو با اشاره به ورود سامانه‌های بارشی جدید به کشور و پیش‌بینی افزایش بارندگی‌ها گفت: در روزهای آینده احتمال بارش‌های سیلابی وجود داشته و هشدارهای لارم به استانداران داده شده است.
  رضا اردکانیان امروز با حضور در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: بیش از 90 درصد تجهیزات وزارت نیرو در حوزه‌های آب و برق در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و سدها در داخل کشور طراحی می شود افزود: در حال حاضر در بخش برق علاوه بر اینکه سازنده تجهیزات این حوزه هستیم، صادر کننده خدمات فنی و مهندسی برق نیز محسوب می‌شویم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اینکه چرخه توسعه و عمران در بخش‌های آب و برق با سرعت مناسبی در کشور در حال حرکت است تصریح کرد: در حال حاضر چرخه توسعه تجهیزات بخش‌های آب و برق با سرعت مناسبی در حال حرکت است که امیدواریم این مسیر تداوم لازم را داشته باشد ضمن اینکه مردم هم باید در بخش‌های مصرف همکاری مناسبی با این وزارتخانه داشته باشند.

اردکانیان با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر ایجاد سیلاب های محتمل در برخی از نقاط کشور خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در روزهای آینده در برخی از نقاط کشور با سیلاب هایی مواجه خواهیم شد که بدین منظور آماده‌ باش‌های لازم با استانداران و ستادهای مدیریت بحران صورت گرفته است که امیدواریم این سیلاب های محتمل بیشتر منفعت و فایده برای کشور و مردم داشته باشد.

وی از افزایش مصرف گاز در بخش خانگی در جریان فصل سرد سال خبر داد و بیان داشت: در فصل سرد سال جاری مصرف گاز در بخش خانگی افزایش قابل ملاحظه ای داشته و با توجه به سهم بالای سوخت نیروگاه‌ها که از گاز است، درخواست می‌کنیم که مردم در صرفه جویی حامل های انرژی بکوشند.

وزیر نیرو در پایان اضافه کرد: با اندک کم کردن درجه ترموستات و بسته نگهداشتن پنجره‌ها توسط مردم، حداقل 10 درصد صرفه‌جویی صورت می‌گیرد که در اینصورت قطعا هیچ نوع خاموشی برنامه‌ریزی شده را در کشور نخواهیم داشت و همه نیازهای انرژی کشور جوابگو خواهد بود.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار