تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۷۶۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نگرانی والدین خوزستانی از کرونا مانع حضور دانش آموزان در مدرسه شد
  برخی از والدین دانش آموزان در خوزستان به دلیل نگرانی از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا مانع حضور فرزندان خود در کلاس‌های درس شدند.

  با وجود تعطیل نشدن مدارس از سوی مسوولان خوزستان بسیاری از خانواده های دانش آموزان امروز شنبه به دلیل نگرانی و ترس از ابتلای فرزندان آن ها به ویروس کرونا مانع رفتن دانش آموزان خود به مدرسه شدند.همین موضوع باعث تعطیل شدن بسیاری از مدارس استان با تصمیم والدین شده است.

مدارس خوزستان از سوی مسوولان استان امروز یکشنبه تعطیل اعلام نشده است، البته مدارس استان های زیادی در کشور تا روز دوشنبه و نیز پایان هفته جاری به دلیل کرونا ویروس تعطیل شد.دیروز شنبه نیز مدارس استان به دلیل برگزاری انتخابات در روز جمعه هفته گذشته و شعبه اخذ رای بودن برخی مدارس تعطیل بودند.

برای کاهش نگرانی طبیعی مردم در بحث کرونا ویروس لازم است که مسوولان روزانه در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند. بر اساس اطلاعات جمع آوری شده تز سوی خبرنگاران ایرنا بسیاری از مدارس در خوزستان به دلیل حضور نیافتن دانش آموزان امروز یکشنبه تعطیل شد.

محمد احمدی پدر یکی از دانش آموزان اهوازی است که امروز یکشنبه اجازه حضور فرزند خود بر سر کلاس درس را نداده است. وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: والدین دانش آموزان مدرسه فرزندم در یک گروه مجازی خانوادگی شب گذشته اعلام کردند که به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا اجازه ندهیم فرزندانمان در کلاس درس خود حاضر شوند.

این پدر دانش آموز ادامه داد: من هم مثل سایر والدین دانش آموزان اجازه ندادم فرزندم به مدرسه برود و مشخص نکردیم که تا چه زمان فرزندان ما در کلاس درس حاضر نشوند.

احمدی با اشاره به نگرانی دانش آموزان در مورد این ویروس نو ظهور در کشور ادامه داد: از مسوولان خواستاریم که اطلاعات صحیح را در مورد این ویروس به صورت روزانه به ما اعلام کنند تا شاید از نگرانی ها کاسته شود.

وی گفت: برای اینکه فرزندم از فضای درس دور نشود در خانه به او آموزش خواهیم داد.

مریم زراسوند مادر یکی دیگر از دانش آموزان اهوازی است که فرزند خود را به دلیل بحث کرونا ویروس به مدرسه نفرستاد که در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دلیل اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش توانایی کنترل این ویروس را در مدرسه دارد یا خیر از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کردیم.

زراسوند ادامه داد: یک گروه اجتماعی از والدین دانش آموزان مدارس فرزندان خود عضو هستم که در این گروه خانواده دانش آموزان تصمیم گرفتند فعلا تا پایان هفته جاری فرزندان خود را به مدرسه نفرستند.

این مادر دانش آموز ادامه داد: وقتی از مسوولان مدارس فرزندان خود جویای تعطیلی کلاس های درس شدیم اعلام کردند هیچ دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نشده است.

وی گفت: با آموزش در خانه این تعطیلی کلاس درس را برای فرزندان خود جبران خواهیم کرد.

نیما رحیمی پدر دانش آموز دیگری است که امروز مانع حضور فرزندان خود بر سر کلاس درس شد و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدارس فرزندان من در روز جمعه هفته گذشته شعب اخذ رای بودند که امروز به گفته مسوولان مدرسه ضدعفونی می شوند.

وی گفت: به دلیل ضدعفونی کردن مدارس و نگرانی از ابتلای فرزندانم به ویروس کرونا مانع حضور آنها بر سر کلاس درس شدم.

رحیمی ادامه داد: در گروه خانوادگی والدین دانش آموزان مدارس فرزندانم خانواده ها اعلام کردند که اجازه رفتن دانش آموزان خود برای امروز یکشنبه به مدرسه را نخواهند داد و هنوز برای روزهای آینده تصمیم گیری نکردیم.

این پدر دانش آموز ادامه داد: با صحبت هایی که با بسیاری از والدین دانش اموزان داشتم خانواده های زیادی مانع رفتن فرزندان خود به مدرسه شده اند.

ضدعفونی مدارس در سطح خوزستان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تمامی مدارس استان به ویژه مدارسی که روز جمعه هفته گذشته شعب اخذ رای بودند برای مقابله با کرونا ویروس در حال ضدعفونی شدن هستند.

محمود معزی بیان کرد: مدیران مدارس از محل سرانه ای که دریافت می کنند باید مواد شوینده و ضدعفونی برای پاکیزه کردن مدارس تهیه کنند.

وی گفت: از سایر دستگاه ها و سازمان ها نیز در تامین مواد شوینده و ضدعفونی در مدارس کمک خواهیم گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در خصوص نفرستادن دانش آموزان بر سر کلاس درس توسط والدین بیان کرد: تعطیلی مدارس تابع دستورات دستگاه های بالادستی و استانداری است و در صورتی که دستور دهند مدارس تعطیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان مقدم بر آموزش است ادامه داد: اگر خانواده ای احساس می کند فرزند خود دچار بیماری است باید از حضور آن بر سر کلاس درس جلوگیری کند تا مانع انتشار بیماری شود.

معزی با اشاره به اینکه نگرانی مردم در این شرایط طبیعی است افزود: مردم باید اخبار و اطلاعات را از منابع خبری رسمی و مورد اطمینان دریافت کنند، متاسفانه برخی در فضای مجازی با انتشار شایعات و مطالب ناصحیح در خصوص کرونا ویروس باعث تشویش اذعان عمومی و نگرانی مردم می شوند.

شورای سلامت تصمیمی بر تعطیلی مدارس نگرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز در خصوص تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها اظهار داشت: این بیماری در کشور چین نیز در هیچ کودک زیر ۱۰ سال گزارش نشده است و شورای سلامت استان تصمیمی برای تعطیلی مدارس و دانشگاهها نگرفته اما باید نکات بهداشتی پیشگیرانه رعایت شود.

وی افزود: زنگ شست و شوی دست ها باید در مدارس داشته باشیم و معلمان و دانش آموزان با روش صحیح این کار آشنا شوند و تهویه خوبی در کلاس ها برقرار باشد.

ابول نژادیان گفت: خانواده ها مانع رفتن فرزندان خود با علائم تنفسی، سرفه، تب و یا سردرد به مدرسه شوند.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ،هیچ موردی از ویروس کرونا تاکنون در استان مشاهده نشده است و اگر موردی مشاهده شود اعلام می شود ، دلیلی برای اغماض وجود ندارد پس مردم نگران نباشند.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که در بیش از هفت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار