تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۹۷۶۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مسدودی تردد در بلوار معلم اهواز در پروژه ناتمام فاضلاب ۲ ماهه شد
 بلوار معلم منطقه باهنر اهواز از ۲ ماه پیش به دلیل فرونشست شبکه فاضلاب بسته شده است؛ از آن زمان تاکنون ۲ کامیون در حفاری شبکه فاضلاب به گل نشستند ضمن اینکه تردد خودروها و عابران پیاده در این بلوار شخم زده امکان‌پذیر نیست.

دی امسال بود که بلوار اصلی منطقه باهنر(معلم) به دلیل آنچه مسئولان آبفای اهواز فرونشست زمین در نتیجه بارندگی ها می خوانند، بسته شد.

میزان فرونشست زمین در این بلوار به اندازه ای بود که یک کامیون در آن گرفتار شد؛ پس از بسته شدن بخش عمده ای از این بلوار متولیان شرکت آب و فاضلاب اهواز از تعیین پیمانکار برای تعمیر خط لوله دفع فاضلاب خبر دادند.

شهروندان و کسبه اصلی ترین خیابان باهنر به امید بازگشایی سریع این مسیر بوی نامطبوع و مشمئز کننده فاضلاب پس زده را تحمل کردند اما این مشکل تا آنجا ادامه پیدا کرد که ۱۵ بهمن امسال چاله های ایجاد شده در این مسیر یک کامیون دیگر را نیز در خود بلعید.

بی توجهی شرکت آبفا به ساکنان این خیابان

حالا مردم ساکن در این خیابان با گذشت ۲ ماه از حفاری ۵۰۰ متری این بلوار، با مراجعه به شرکت آب و فاضلاب اهواز و استانداری خوزستان خواهان به سرانجام رساندن این پروژه هستند.

علی شاه کرمی یکی از کسبه این خیابان با گلایه از شرکت آبفا گفت: ۲ ماه است که ناچار به تحمل بوی فاضلاب هستیم اما تاکنون هیچ مسئولی از شرکت آب و فاضلاب از ما حتی یک معذرت خواهی نیز نکرده است.

وی ادامه داد: طولانی شدن روند اجرای این پروژه در کنار خطرات جانی باعث تحمیل ضررهای بسیاری به ما شده است.

سعید کاکش از دیگر کسبه این خیابان به ایرنا گفت: کرایه مغازه های این خیابان بسیار بالا است؛ از زمان بسته شدن قسمت زیادی از خیابان و کم شدن تردد در آن حتی به اندازه پرداخت کرایه مغازه ها درآمدی کسب نکرده ایم.

وی ادامه داد: هفته گذشته مسئولان مختلف از جمله استاندار و معاون عمرانی استانداری خوزستان با حضور در این بلوار، مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز را مکلف به تسریع در اجرای پروژه و تکمیل آن در مدت یک هفته کردند اما هنوز این پروژه ناتمام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز دلیل طولانی شدن این پروژه را سختی کار دانست و بیان کرد: این پروژه چند روز پیش به اتمام رسیده بود و حتی قصد آسفالت این بلوار را داشتیم اما به دلیل قرار داشتن حجم بالای فاضلاب پشت لوله های قدیم، بست لوله شکسته شد.

بهنام مریدی با بیان اینکه سربست اتصال لوله های قدیم به جدید باید تعویض شود افزود: خط لوله دفع فاضلاب این بلوار یک خط ۲قلوی یکهزار است که حجم بالایی از فاضلاب توسط آن دفع می شود.

وی بیان کرد: در ابتدا قصد تعویض ۱۰۰ متر از لوله این بلوار را داشتیم اما پس از حفاری متوجه شدیم که ۵۰۰ از این لوله باید تغییر کند.

مریدی درخصوص زمان برای پایان این پروژه گفت: به دلیل آنکه این پروژه در زیرزمین است نمی توان به طور قطع زمانی برای اتمام آن در نظر گرفت اما درصورت برخورد نکردن به مشکل خاص، این پروژه تا فردا تمام می شود.

کمتر از حدود یک ماه به آغاز سال جدید باقی مانده است؛ بسیاری از شهرها درحال آماده سازی برای شروع سال جدید و پذیرایی از شهروندان و مسافران نوروزی هستند، این درحالیست که شهروندان اهوازی با انبوهی از پروژه های نیمه تمام آب و فاضلاب روبه رو هستند که علاوه بر وارد شدن خسارت مالی به خودروها، سلامتشان نیز در معرض تهدید است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ۲ هزار ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در اهواز وجود دارد که عمر حدود یک هزاروصد کیلومتر این شبکه سپری شده و باید تعویض شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار