تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۱۹۷۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت و ایام پایانی سال تخلف در بازار طلا را افزایش می‌دهد
 رییس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: تخلف در بازار طلا به دلیل افزایش قیمت آن و نزدیک شدن به پایان سال افزایش می‌باید به همین دلیل گشت‌های بازرسی توسط این اداره کل در بازار طلا افزایش یافته است.

داریوش احمد زاده بیان کرد: مردم باید در زمان خرید طلا و سکه به واحدهای عرضه مطمئن و دارای کد شناسایی استاندارد مراجعه کنند و یا سکه‌های فاقد بسته بندی که به راحتی قابل اندازه گیری هستند را خریداری کنند.

وی گفت: وزن سکه کامل ۸.۱۳۰ گرم،  نیم سکه ۴.۰۶۶ گرم و ربع سکه ۲.۰۳۲ گرم است.

احمد زاده ادامه داد: سکه غیربانکی وجود ندارد و ضرب سکه در انحصار بانک مرکزی است و تفاوت قیمت در ضرب سکه است.

رییس اداره اندازه شناسی اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: آخرین ضرب سکه توسط بانک مرکزی در سال ۱۳۸۶ بوده است و به تمامی سکه‌های مربوط به این سال علاوه بر قیمت طلای سکه مبلغی به خاطر هزینه ضرب هم افزوده می‌شود؛ قیمت سکه‌های مربوط به سال های پیش از ۱۳۸۶ تنها هزینه طلا است.

وی گفت: در چند روز گذشته در بازرسی که از بازار آبادان توسط بازرسان این اداره انجام گرفت یک قطعه سکه جعلی طلا کشف و ضبط شد و متخلف برای سیر مراحل قانونی به اداره حقوقی اداره کل استاندارد معرفی شد.

در خوزستان ۹۰۰ واحد عرضه کننده و تولیدی فلزات گرانبها و زیورآلات طلا فعال هستند که از این تعداد یکصد واحد تولیدی سنتی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار