تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۹۷۶۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه آبادان خبر داد:
برخورد جدی با انتشاردهندگان شایعات ویروس کرونا در آبادان
 فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه تاکنون حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان وجود نداشته است، گفت: با انتشاردهندگان شایعه در این خصوص برخورد خواهیم کرد.

  سید زین العابدین موسوی در نشست ستاد مدیریت بحران آبادان اظهار کرد: در دو نشست پیاپی که با حضور متولیان امر برگزار کردیم، تمام موارد لازم مورد بررسی قرار گرفت و ریاست دانشگاه‌های علوم پزشکی استان هم اعلام کرده که تاکنون حتی یک مورد ابتلاء به این بیماری وجود نداشته است.

وی افزود: با این حال ما نگرانی مردم را درک کرده‌ایم و منتظر نخواهیم ماند ویروس به آبادان بیاید؛ کار ویژه و اصلی ما در این خصوص پیشگیری خواهد بود.

موسوی ادامه داد: در همین رابطه ابلاغ‌ها و دستورات لازم به دستگاه‌های شهرداری، فرودگاه‌، دانشکده علوم پزشکی، گمرک و دیگر ارگان‌های مربوطه داده شده است و تمامی مدخل‌های ورود جاده‌ای، هوایی و دریایی پایش خواهد شد همچنین بنرهای آموزشی نیز در سطح شهر نصب خواهد شد.

وی در خصوص کمبود ژل ضدعفونی و ماسک گفت: برنامه داریم این اقلام از سطح داروخانه‌ها به سمت مکان‌هایی که دانشکده تعیین می‌کند منتقل شود و با قیمت ارزان‌تر در دسترس مردم قرار بگیرد.

موسوی عنوان کرد: تجمعات، کنسرت‌ها، سینماها، مراکز عرضه‌ی قلیان تا چند روز در محدودیت طرح پیشگیری قرار خواهند گرفت.

فرماندار ویژه آبادان تأکید کرد: برخی از سو استفاده‌کنندگان اقدام به انتشار شایعاتی در فضای مجازی نموده‌اند و فیلم‌هایی در این خصوص پخش کرده‌اند که جا دارد از همین‌جا اعلام کنم که به‌هیچ‌عنوان این تصاویر و کلیپ‌ها متعلق به آبادان نیست و این شایعات در معرض پایش و رصد، دستگاه‌های امنیتی قرار گرفته است و هر جا لازم شد دادستان آبادان به این قضیه ورود خواهد کرد.

موسوی درباره پیرامون کشتی‌های چینی که در ساحل اروند پهلو می‌گیرند، اظهار کرد: ماه پیش هم کشتی چینی به اروند رود آمد و همگان دیدند که علاوه بر پایش بهداشتی خدمه‌ی کشتی، اجازه پیاده شدن به آنان ندادیم؛ از این پس هم تا رسیدن به شرایط عادی همین برخورد را با شناورهای چینی و هر شناوری که مشکوک باشد، خواهیم داشت.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: استاندار خوزستان نیز در جواب به دغدغه‌ی مردم و همچنین آمادگی بیشتر برای موارد پیشگیری، مدارس و دانشگاه‌های استان را تا آخر هفته جاری تعطیل کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار