تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۷۶۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ماسک تنفسی برای افراد عادی توصیه نمی‌شود
 مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماسک تنفسی هرگز برای مردم عادی توصیه نمی‌شود و ارزشی در پیشگیری از ویروس کرونا ندارد.

سیدمحمد علوی روز دوشنبه در سرسرای اداری دانشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمادگی کامل علمی و تجهیزاتی برای پیشگیری از ویروس کرونا وجود دارد اظهار داشت: ماسک تنها برای افراد با علائم سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و تنفسی دارند می تواند مناسب باشد که در درجه اول رعایت آداب سرفه و عطسه یعنی استفاده از دستمال کاغذی یا پشت آرنج و بعد از آن ماسک تنفسی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: ماسک فقط  به فرد آلوده برای جلوگیری ازانتشار بیماری و یا افراد درارتباط نزدیک با بیماران دربخش های ایزوله و تنفسی (ماسک N۹۵) توصیه می‌شود.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: بیمارستان رازی در اهواز به عنوان مرجع تعیین شده اما باید سیستم ویزیت بیماران در تمام اورژانس‌های بیمارستان‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی تعریف شده باشد و بر اساس شرایط بیمار دستورالعمل های لازم ارائه شده و کلاس های آموزشی برگزارشده است.

مهران ورناصری بیان کرد: کادر درمان در آمادگی ۱۰۰ درصد است و هیچ داروی خاص و ویژه ای برای این بیماری در دنیا در نظر گرفته نشده ولی یکسری اقدامات درمانی و دارویی انجام می شود.

وی ادامه داد: بیمارستان های سپاه، بقایی، شرکت نفت، تامین اجتماعی و ارتش نیز آماده همکاری هستند.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار داشت: به زودی توزیع رایگان ماسک و ضد عفونی کننده در استان خوزستان شروع می شود که امروز صبح از قم آغاز شده و در استان نیز انجام می شود.

حسین برزگر ادامه داد: سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به سوالات مردم است.

در خوزستان تا کنون موردی از ویروس کرونا گزارش نشده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار