تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۹۷۶۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اتوبوس‌های آبادان به منظور پیشگیری از کروناویروس ضدعفونی شدند
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری آبادان گفت: در راستای پیشگیری از ابتلای همشهریان به ویروس کرونا شست و شو و ضدعفونی ناوگان اتوبوسرانی درون شهری انجام شد.

حمزه بغلانی اظهار داشت: با توجه به هشدارهای پزشکان مبنی بر احتمال آلوده بودن میله‌ها و صندلی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های خط‌ واحد ،در راستای رفع نگرانی و پیشگیری از ابتلای احتمالی شهروندان، این سازمان با خرید تجهیزات لازم ضدعفونی و شست و شوی کامل داخل اتوبوس‌های فعال درون شهری را انجام داد.

وی با بیان اینکه  ۸۰دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس درون شهری وظیفه جابجایی قشر زیادی از شهروندان را در آبادان برعهده دارند، افزود: این تمهیدات و اقدام پیشگیرانه ضمن ارتقای ضریب ایمنی سلامت، شهروندان می‌توانند با خاطری آسوده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

بغلانی گفت:ضد عفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی آبادان به صورت هر هفته یک بار انجام و تمام میله‌ها و شیشه‌های ناوگان شهری آبادان، ضدعفونی خواهند شد و این اقدام تا اعلام وزارت بهداشت در خصوص کنترل این ویروس تداوم خواهد داشت.

 وی همچنین از نظافت و نظارت بر ایستگاه‌های خط واحد در سطح شهر آبادان خبر داد و از شهروندان خواست نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

 روزانه ۱۰ هزار مسافر بوسیله ۵۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰دستگاه مینی‌بوس در مسیرهای مختلف شهری در آبادان جابجا می‌شوند.

مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی سراسر خوزستان به منظور حفظ نکات ایمنی و بهداشتی و به درخواست مردم و رفع نگرانی بهداشتی آنها، تا پایان هفته جاری تعطیل شدند.

ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از ۲ هزار قربانی گرفته است.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ نفر را گرفته است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار