تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۷۶۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مردم خوزستان تا حد امکان به دیگر استان‌ها سفر نکنند
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازگفت: تعطیل کردن مدارس و دانشگاهها در استانی که آلودگی وجود ندارد زمینه سفر به استان‌های اطراف را فراهم می‌کند لذا توصیه می‌شود مردم خوزستان تا حد امکان به دیگر استانها سفر نکنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان دوشنبه در سرسرای اداری دانشگاه علوم پزشکی اهواز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسافرت ها ممکن است باعث انتقال آلودگی شود. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای رفع دغدغه و نگرانی مردم انجام شد.

وی افزود: در شهری که آلودگی ندارد تعطیل شدن توجیه علمی ندارد، در خوزستان تا کنون موردی از ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است . تجمع، همایش و گردهمایی رای احتیاط تا آخر اسفند ماه تعطیل است.

ابول نژادیان بیان کرد: ویروس کرونا قدرت انتشار بالایی دارد به نحوی که در سطوح صاف تا ۹ روز زنده می ماند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیمارستان های معین خوزستان برای ارجاع موارد مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا در نظر گرفته شده است؛ در اهواز بیمارستان رازی و درهمه شهرهای استان بخش معین معرفی شده و به پرسنل آموزش های لازم ارائه شده است.

وی گفت: از بیماران مشکوک ۲ نمونه آنفلوآنزای نوع B  و کرونا گرفته می شود و تا کنون هیچ مورد مثبتی از ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشده است.

ابول نژادیان اظهار داشت: بیماری آنفلوآنزای نوع B و کرونا نظام بالینی شبیه به هم دارند و علائمی از جمله تب و لرز، سرفه و تنگی نفس و ضعف عضلانی بروز می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز افزود: چهاردستگاه آمبولانس برای احتیاط  به صورت آماده باش قرار دارند تا بیماران مشکوک را جابجا کنند و توصیه می‌شود اگر خانواده ای بیمار مشکوک داشت از آمبولانس‌های خصوصی استفاده نکند.

وی ادامه داد: این آمبولانس‌ها بعد از انتقال بیمار مشکوک درهمان بیمارستان گند زدایی می‌شوند.

ابول نژادیان گفت: برخی عمل های جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها کنسل شده تا از تردد به بیمارستانها جلوگیری شود و برخی درمانگاهها از جمله چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) به علت ازدحام جمعیت فقط موارد اورژانسی را انجام می دهد.

جراحی الکتیو Elective surgery به آن دسته از اعمال جراحی می‌گویند که انجام آن را می‌توان از قبل برنامه ریزی کرد بر عکس اعمال جراحی اورژانس Emergency surgery که باید فورا انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازاضافه کرد: تعداد پزشکان در اورژانس بیمارستانها افزایش  داده شده است  تا ازدحام جمعیت پیشگیری شود.

وی توضیح داد: آموزش‌های لازم به پرسنل و پزشکان ارائه شده و پیام‌های آموزشی و پمفلت در رسانه ها و فضای مجازی در رابطه با بیماری کرونا منتشر شده است.

ابول نژادیان گفت: انتظار از فعالان رسانه ای این است که برای جلوگیری از اضطراب مردم اخبار را از دانشگاه پیگیری کنند و هیچ دلیلی برای پنهان کاری وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهوازاضافه ادامه داد: رسانه ها باید تلاش کنند فضای جامعه را آرام کنند، خبرهای موثق نشر دهند و در این شرایط اصول پیشگیری و رعایت بهداشت فردی را به مردم آموزش دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار