تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی هلال‌احمر خوزستان در پی هشدار بارش شدید باران
 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های خوزستان با توجه به هشدار مدیریت بحران مبنی برآغاز فعالیت سامانه بارشی در هفته جاری از یکشنبه شب در حال آماده‌باش هستند.

علی پهلوان  بیان کرد: در شهرستان های شمالی خوزستان با توجه به اعلام بارش شدیدتر باران، شرایط حساستری برای آمادگی امدادگران هلال احمر وجود دارد.

وی گفت: مناطقی در شمال خوزستان برای برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری در پی بارش باران شدید در نظر گرفته شده که یکی از این مناطق شهرستان گتوند است.

پهلوان، با اشاره به اینکه هشدار تخلیه مناطق از سوی هلال احمر اعلام نشده است ادامه داد: امدادگران هلال احمر خوزستان در پی فعالیت این سامانه بارشی در آمادگی صددرصد هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان روز دوشنبه به صورت ویدیو کنفرانس، موارد ضروری و لازم را به روسای هلال احمر شهرستان ها و امدادگران اعلام کرد.

بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان سامانه بارشی جدیدی فعالیت خود را از دوشنبه آغاز می کند که این سامانه تقویت شده و بیشتر آن در حوضه آبریز کرخه، کارون و دز اتفاق می‌افتد اما بازه زمانی آن کوتاه و عمده بارش‌های آن  براساس پیش‌بینی هواشناسی در دوشنبه شب تا اوایل چهارشنبه هفته جاری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرده است که امکان وجود آبگرفتگی در برخی مناطق شهری مانند اهواز، آبادان، کارون و خرمشهر وجود دارد.

بنابر پیشبینی اداره کل هواشناسی بارش بین ۲۵ تا ۶۰ میلیمتر بارندگی در مرکز خوزستان وجود دارد که اگر پیش بینی درست باشد در برخی مناطق آبگرفتگی رخ می‌دهد.

به گزارش ایرنا یک سامانه بارشی به همراه بارش های شدید از اواسط روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر چهارشنبه ( پنجم تا هفتم اسفندماه ۹۸) وارد استان خوزستان می شود که بنابر پیش بینی هواشناسی احتمال سیل آسا بودن آن در حوضه‌های آبی خوزستان می‌رود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار