تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۷۶۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح "نماد" در ۱۳۰ مدرسه خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۳۰ مدرسه تحت پوشش اجرای کامل طرح "نماد" قرار گرفتند، گفت: هدف اصلی از اجرای طرح نماد، پیشگیری از شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی است.

کوروش مودت اظهار کرد: طرح نماد مخفف نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که از سه سال گذشته با توجه به سهمیه‌هایی که به همه استان‌ها تعلق گرفت، در استان خوزستان در سه منطقه  آبادان، بندرامام و ناحیه ۳ اهواز اجرا شد.

وی افزود: امسال با افزایش نرخ پوشش در این طرح، ۱۳۰ مدرسه تحت پوشش اجرای کامل طرح نماد قرار گرفتند. فرآیند کامل شامل آموزش‌های ارتقایی، شناسایی و غربالگری دانش‌آموزان است. پس از انجام غربالگری، دانش‌آموزانی که دارای اختلالاتی - بر اساس چک لیست‌هایی که از قبل تنظیم شده‌اند -، باشند، اقدامات بعدی برای آن‌ها انجام می‌شود. همچنین با توجه به نوع مشکل، دانش‌آموز به دستگاه‌های حمایتی ارجاع داده می‌شود. همه خدماتی که به دانش‌آموز ارائه می‌شود کاملا رایگان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر غربالگری، آموزش‌هایی نیز به معلمان، دانش‌آموزان و والدین داده می‌شود، تصریح کرد: طرح نماد تنها طرحی است که در اجرای آن تنها آموزش و پرورش دخیل نیست، بلکه ۱۴ دستگاه اجرایی نیز با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند. هدف اصلی اجرای طرح نماد، پیشگیری از شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی است.

مودت با بیان اینکه اگر در فاز دوم اجرای این طرح، دستگاه‌های دیگر به وظایف تعیین شده خود کاملا عمل کنند، این طرح یکی از بهترین طرح‌ها خواهد بود، گفت: در استان خوزستان ۱۳۰ مدرسه تحت پوشش اجرای کامل این طرح قرار گرفتند و هزار و ۳۵۱ مدرسه دیگر تنها در موارد اورژانسی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی پیش‌رو همه مدارس به صورت کامل تحت پوشش طرح نماد قرار گیرند، افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح جلوگیری از شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی و مداخله زودرس و به موقع است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با بیان اینکه ۱۸ طرح پیشگیری در آموزش و پرورش در حال اجرا است که یکی از آن‌ها طرح "نماد" است، گفت: در سال‌های گذشته، بر اساس پژوهش‌های علمی دانشگاهی، نقشه‌ای ترسیم شده که بر اساس آن همه مدارس شهرستان‌هایی که در مناطق در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی قرار دارند، شناسایی شدند. بنابراین اولویت اجرای طرح نماد با مدارسی است که در مناطق پرخطر قرار دارند. باید توجه کرد که خود مدارس اشکال خاصی ندارند، بلکه مناطق در معرض آسیب هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار