تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۷۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمادگی کادر درمانی بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان برای مقابله با کرونا
 معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کادر درمانی بیمارستان‌های این دانشکده در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای پیشگیری و درمان احتمالی مبتلایان به کرونا ویروس آمادگی مقابله با این ویروس را دارند.

  آرش یلالی روز دوشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری خرمشهر بیان کرد:مجموعه درمانی بخش دولتی و خصوصی آخرین اطلاعات و نحوه مدیریت مربوط به ویروس کرونا و نحوه حفاظت اطلاعات فردی را در سه نوبت دستورالعمل دریافت کردند.

وی افزود: تمام نیروها و کادر درمانی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت و درمان و فوریت‌های پزشکی آمادگی لازم را پیدا کردند و آموزش مراقبت و محافظت فردی به مردم از طریق رسانه‌های محلی ارایه شده و در حال انتشار است.

یلالی با بیان اینکه هیچ موردی از کرونا ویروس در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده گفت:از تمام موارد حاد تنفسی که به بیمارستان‌های تابعه مراجعه می‌کنند آزمایش کرونا ویروس انجام و به سرعت به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌شود.

وی رعایت بهداشت فردی را مهمترین عوامل پیشگیری از این بیماری بیان کرد و افزود: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون بهترین توصیه برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری در شهرستان خرمشهر و مرز شلمچه اتخاذ شده است.

محمد حیدری به استقرار چند گروه پایش و غربالگری و درمانی در مرز بین المللی شلمچه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌ در مرز شلمچه توسط طرف عراقی‌ اعمال شده نگرانی در این زمینه نداریم.

وی بیان کرد: باید تمام وضعیت‌های محتمل در نظر گرفته شود و تمام توصیه‌های وزارت بهداشت در خصوص پیشگیری‌ از سوی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش و اقشار مختلف جامعه عملی شود لذا خود مراقبتی بسیار مهم است.

حیدری، بر تامین دارو و  لوزام مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی در خرمشهر تاکید کرد و گفت: ژل‌های شست‌وشو و مواد ضدعفونی و ماسک مورد نیاز مردم از سوی وزارت بهداشت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین شده و از این لحاظ هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: مردم این اطمینان را داشته باشند که همه مراکز و کادر درمانی بیمارستان‌ها علم و تخصص و توانایی پیشگیری و جلوگیری از شیوع این بیماری را دارند بنابراین از این بابت نگران نباشند.

فرمانده مرزبانی خرمشهر نیز در این نشست به بسته شدن مرز مسافری شلمچه از سوی طرف عراقی اشاره کرد و گفت:به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کروناویروس تمام تمهیدات لازم و امکانات بهداشتی در مرز شلمچه و مبادی ورودی اتباع خارجی پیش‌بینی شد.

سرهنگ کرم‌علی پیریایی افزود: با مشارکت گروه‌های بهداشت و درمان در مرز شلمچه کلاس‌های آموزش بهداشت برای نیروهای مستقر در مرز برگزار شد و خوشبختانه تا این لحظه مشکلی در این خصوص نیست.

 ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار