تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۷۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خود مراقبتی مهم‌ترین پیشگیری برای ویروس کرونا است
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همه افراد در خطر ابتلا به کرونا هستند و خود مراقبتی مهم‌ترین پیشگیری برای این بیماری است.

  دکتر سید مهدی حسینی زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با موضوع «کرونا ویروس» اظهار کرد: تا قبل از اینکه چین تحفه خودش را به دیگر کشورها صادر کند شرایط برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تفاوت داشت ولی در حال حاضر که این ویروس وارد کشور شده است و برخوردها برای مقابله با آن نیز نسبت به چند وقت قبل متفاوت خواهد بود.

وی افزود: نظام مراقبتی یک سری اصول دارد و همه افراد نباید فقط به دنبال تعداد آماری افراد مبتلا به این ویروس باشند؛ اگر من متخصص به دنبال این آمار هستم چون وظیفه دارم در کنار شناسایی، تشخیص، پیشگیری و درمان به دنبال تعداد افراد مبتلا شده باشم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: در وهله نخست رسالت بهداشت «پیشگیری» است و برای انجام پیشگیری‌های بهتر به طور قطع به فعالیت سربازان اطلاع‌رسانی یعنی خبرنگاران نیاز داریم.

وی افزود: تا امروز هیچ مورد بیماری ابتلاء به کرونا ویروس در استان خوزستان نداریم و نتایج نمونه‌گیری و آزمایش افراد مشکوک نیز منفی اعلام شده است.

حسینی زاده تصریح کرد: به طور قطع همه افراد در معرض خطر ابتلاء به این ویروس هستند ولی شاهراه اصلی برخورد با آن داشتن یک رفتار منطقی است چون رفتارهای منطقی از بروز مشکلات پیشگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اپیدمی‌های بسیاری در کشور ایران با آرامش پشت سر گذاشته شده است، گفت: مردم باید آرامش داشته باشند و در عین حال از ورود به تجمعات مختلف خودداری کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه خود مراقبتی اولین نیاز فعلی مردم است، یادآور شد: تا امروز آموزش و پرورش استان همکاری خوبی برای فرهنگ‌سازی و آموزش توصیه‌های مختلف بهداشتی داشته است و مربی و مراقبان بهداشتی معاونت تربیت‌بدنی این اداره کل نیز همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر از من بخواهند که روی ویروس کرونا اسمی بگذارم نام آن را «ترامپ» اعلام می‌کنم چون رفتار این ویروس هر بار متفاوت می‌شود.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار